Добавить в избранное

В стадии разработки

«Հայաստանի Հանրապետության զբոսաշրջության զարգացման 2024-2028թթ․ ռազմավարությունը և ռազմավարության գործողությունների ծրագիրը հաստատելու մասին» ՀՀ կառավարության որոշման նախագիծ

ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

 

«ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԶԲՈՍԱՇՐՋՈՒԹՅԱՆ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ 2024-2028 ԹՎԱԿԱՆՆԵՐԻ ՌԱԶՄԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՀՀ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ ՈՐՈՇՄԱՆ ՆԱԽԱԳԾԻ  ԸՆԴՈՒՆՄԱՆ

 

 

  1. Իրավական ակտի ընդունման անհրաժեշտությունը.

Նախագիծը  ներկայացվում է ի կատարումն  ՀՀ կառավարության 2021թ․ նոյեմբերի 18-ի «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2021-2026 թվականների գործունեության միջոցառումների ծրագիրը հաստատելու մասին» N1902-L որոշման 1-ին կետի 1-ին ենթակետով հաստատված Հավելված 1-ի «ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարություն» բաժնի «10.2 Հայաստանի զբոսաշրջության 2022-2030թթ․ ռազմավարությանը հավանություն տալու մասին» ՀՀ կառավարության որոշման հաստատում և իրագործում» միջոցառման։

Ռազմավարության մշակման անհրաժեշտությունը բխում է ոլորտի առջև ծառացած խնդիրներին համալիր լուծում տալու, մեկնարկած բարեփոխումները, այդ թվում՝ օրենսդրական, համակարգելու հրամայականից։

  1. Ընթացիկ իրավիճակը և խնդիրները.

Վերջին տարիներին համաշխարհային տնտեսությունում տեղի ունեցող սրընթաց գործընթացներն իրենց ազդեցությունն են թողնում նաև զբոսաշրջության բնագավառի վրա։ Վերջինիս գումարվեցին նաև կորոնավիրուսային համավարակի (COVID-19), արցախյան 44-օրյա պատերազմի հետևանքները, ինչպես նաև՝ ռուս–ուկրաինական պատերազմի ազդեցությունը։

Տնտեսական նոր իրողությունների շրջանակում կարևորվում է զբոսաշրջության զարգացման համապարփակ ռազմավարության հաստատումը, որն ուղենիշային է լինելու ոլորտում մշակվող և առնչվող ռազմավարական այլ փաստաթղթերի ու քաղաքակա­նու­թյունների, այդ թվում՝ մարզերում զբոսաշրջության զարգացման ռազմավարական փաստաթղթերի համար։

Վերոգրյալ իրողությունների պատճառած սոցիալական և տնտեսական վնասը առանձնահատուկ մարտահրավեր է էական նշանակություն ունեցող ելակետային տվյալների և թիրախների սահմանման հարցում: Հաշվի առնելով վերը նշվածը և առկա փորձը և հատկապես զբոսաշրջության բնագավառի զգայունությունը այլ բնագավառներում իրականացվող փոփոխությունների հանդեպ՝ երկարաժամկետ ծրագրեր մշակելիս և հաստատելիս անհրաժեշտ է պահպանել զգուշավորություն կամ նախատեսել ոչ ավել, քան հինգ տարվա ծրագրեր, միջոցառումներ կամ գործողություններ։ Ուստի, ռազմավարական ծրագրերն ու միջոցառումները նախատեսված են մինչև 2028թ․-ը՝ 2030թ․-ի փոխարեն։

Ներկայումս ՀՀ ԷՆ զբոսաշրջության կոմիտեի կողմից մշակվել և ՀՀ վարչապետի աշխատակազմ է ներկայացվել նաև «Զբոսաշրջության մասին» ՀՀ օրենքի և հարակից օրենքների նախագծերի փաթեթը։ Նախագծերի փաթեթը մշակվել է ի կատարումն Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2019 թվականի մայիսի 16-ի N 650 - Լ որոշմամբ հաստատված հավելված N 1-ի «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2019-2023 թվականների գործունեության միջոցառումների ծրագրի» կատարումն ապահովող միջոցառումների 258.1-ին կետի և Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2021 թվականի նոյեմբերի 18-ի N 1902 - Լ որոշմամբ հաստատված հավելված N 1-ի «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2021-2026 թվականների գործունեության միջոցառումների ծրագրի» «Էկոնոմիկայի նախարարություն» բաժնի 10.1-ին կետի։

Ակնկալվում է, որ առաջարկվող փոփոխությունները և լրացումները նպաստելու են քաղաքացիների սպառողական իրավունքների պաշտպանությանը, զբոսաշրջային գործունեության ծառայություններին և սուբյեկտերին ներկայացվող պահանջների հստակեցմանը, համայնքներում զբոսաշրջության զարգացմանը, համաչափ տարածքային տնտեսական զարգացմանը, մարդկային ռեսուրսների զարգացմանը և այլն:

Ռազմավարության ընդունումը հնարավորություն կընձեռի նաև օրենսդրական բարեփոխումների առավել արդյունավետ համակարգումն ապահովելու համար։

  1. Առաջարկվող կարգավորման բնույթը և նպատակը

Սույն նախագծով առաջարկվում է սահմանել զբոսաշրջության զարգացման տեսլականը, հիմնական գերակայությունները, որոնք հիմք կհանդիսանան հետագա ռազմավարական ծրագրերի և համապատասխան միջոցառումների մշակման համար։

Առաջարկվում է նաև գործողությունների ծրագիր, որը կսահմանի թե ինչպես կարելի է Հայաստանի զբոսաշրջային ներուժը վերածել ներքին և միջազգայնորեն գրավիչ և մրցունակ զբոսաշրջության արդյունաբերության։

  1. Նախագծի մշակման գործընթացում ներգրավված ինստիտուտները և անձիք.

Նախագիծը մշակվել է Հայաստանի Հանրապետության էկոնոմիկայի նախարարության զբոսաշրջության կոմիտեի կողմից:

  1. Իրավական ակտի կիրառման դեպքում ակնկալվող արդյունքները

Ռազմավարոության ընդունումը կնպաստի ՀՀ կառավարության 2021 թվականի օգոստոսի 18-ի «ՀՀ կառավարության ծրագրի մասին» N1363-Ա որոշմամբ  և ՀՀ կառավարության 2021թ․ նոյեմբերի 18-ի N1902-Լ որոշմամբ հաստատված ՀՀ կառավարության 2021-2026թ․թ․ գործունեության միջոցառումների զբոսաշրջության զարգացման թիրախների ապահովմանը։

Ռազմավարության ընդունմամբ հնարավոր կլինի ունենալ ուղենիշային փաստաթուղթ առաջիկա 5 տարիներիn զբոսաշրջության բնագավառի պետական քաղաքականության մշակման և իրականացման համար՝ ի նպաստ զբոսաշրջության կայուն զարգացմանը, ներդրումների ներգրավմանը, ենթակառուցվածքների զարգացմանը, ծառայությունների որակի բարելավմանը, ինստիտուցիոնալ բարեփոխումներին, Հայաստանի՝ որպես ապահով և բարենպաստ զբոսաշրջային երկրի նկարագրի ամրապնդմանը, Հայաստանի ճանաչելիության և հասանելության բարձրացմանը և այլն։

  1. Այլ տեղեկություններ

Նախագծի ընդունման դեպքում պետական բյուջեում կամ տեղական ինքնակառավարման մարմինների բյուջեներում ծախսերի և եկամուտների ավելացումներ կամ նվազեցումներ չեն նախատեսվում:

  1. Կապը ռազմավարական փաստաթղթերի հետ

Նախագծերը բխում են Հայաստանի վերափոխման ռազմավարություն 2050-ի 16-րդ «Ճանաչված, հարգված և հյուրընկալ Հայաստան» մեգանպատակից և «Վերափոխենք հարյուր միլիոնավոր օտարերկրացիների և նրանց առաջնորդների վերաբերմունքը Հայաստանի հանդեպ» «Զանգվածային վերափոխման իմաստը»-ից (հղում՝ https://www.primeminister.am/u_files/file/Haytararutyunner/Armenia2050_7_5.pdf, 28-րդ և 70-րդ էջեր), Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2021-2026 թվականների ծրագրի «2 ՏՆՏԵՍՈՒԹՅՈՒՆ» կետի «Արտաքին տնտեսական քաղաքականություն և արտահանման խթանում» բաժնի 1-ին, 4-րդ, 5-րդ, 6-րդ պարբերություններից և «2.5 Զբոսաշրջություն» բաժնից (հղում՝ https://www.arlis.am/Annexes/6/2021_N1363hav.pdf, 27-րդ, 28-րդ և 38-39-րդ էջեր) և ՀՀ կառավարության 2021թ. նոյեմբերի 18-ի «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2021-2026 թվականների գործունեության միջոցառումների ծրագիրը հաստատելու մասին» N 1902-Լ որոշմամբ հաստատված հավելված 1-ի «Էկոնոմիկայի նախարարություն» բաժնի 10․2 կետ (հղում՝ https://www.arlis.am/Annexes/6/2021_N1902hav.1.pdf 231-232-րդ էջ)։  

  • Обсуждалось

    11.07.2023 - 27.07.2023

  • Тип

    Pешение

  • Область

    Экономика

  • Министерство

    Министерство экономики

Отправить письмо автору проекта

Ваше предложение будет опубликовано на сайте в течение 10 рабочих дней

Отмена

Просмотры 2447

Принт

Предложения

Գոռ Ղազարյան

27.07.2023

Ռազմավարության մեջ նշվում է համավարակի և աշխարհաքաղաքական իրավիճակի ազդեցությամբ պայմանավորված փոփոխությունների մասին, մասնավորապես զբոսաշրջիկների առաջնահերթությունների և պահանջների տեսանկյունից։ Այցելուները փնտրում են զբոսաշրջության կայուն՝ էկոլոգիապես ավելի անվտանգ մոդել։ Այնուամենայնիվ, պետք է հաշվի առնել, որ զբոսաշրջիկները նաև կարևորում են նոր և բազմակողմանի փորձառնությունները։ Առաջարկվում է «Զբոսաշրջության ոլորտում կլիմայի փոփոխության հարմարվողականության ծրագիրը հաստատելու մասին» ՀՀ կառավարության որոշման նախագծով սահմանված 5-րդ միջոցառումը (Պատասխանատու զբոսաշրջության խթանումը Հայաստանում՝ մասնավոր ոլորտի ներգրավմամբ) ներառել ռազմավարության մեջ։

Գոռ Ղազարյան

27.07.2023

Ռազմավարության մեջ կարևորվում է ձմեռային զբոսաշրջային ծառայությունների բազմազանության խթանումը և վերջինիս անհրաժեշտությունը՝ հետաքրքրված զբոսաշրջիկների նոր թիրախային շուկաներ ներգրավելու համար։ Հաշվի առնելով ձմեռային տուրիստական կլաստերների ներկայիս զարգացման ընթացքը՝ կարևոր է ընդգծել կլիմայի փոփոխության բացասական ազդեցությունը ձմեռային զբոսաշրջության վրա։ Համաձայն նախագծի՝ վերջին 10 տարիների ընթացքում հով¬տային և նախալեռնային շրջաններում տաք ալիքների տևողությունը 1961-1990թթ. միջինի նկատմամբ աճել է 30 օրով, լեռնային շրջաններում՝ շուրջ 20 օրով, 2000մ ավել բարձրու¬թյուն ունեցող տարածքներում (Ամբերդ, Աշոցք, Արագած բ/լ, Ջերմուկ)՝ 12 – 15 օրով: Տաք ալիքներով օրերի թիվը հատ¬կապես մեծացել է հանրապետության հյուսիս-արևելյան շրջաններում: Տաք ձմեռների հաճախականության բարձրացումը, ձյան տեսքով տեղումների կրճատումը, ձմռան սեզոնի կար¬ճացումը բացասա¬կան ազդեցություն են թողնում ձմռան սպորտային արդյու¬նա¬բերության (լեռնադա-հուկային սպորտ, ձնագնացներ և այլն) վրա։ Առաջարկվում է «Զբոսաշրջության ոլորտում կլիմայի փոփոխության հարմարվողականության ծրագիրը հաստատելու մասին» ՀՀ կառավարության որոշման նախագծով սահմանված 4․2 (Ենթակառուցվածքների զարգացման տեխնիկատնտե¬սական ուսումնասիրություններ ընտրված զբոսաշրջային գոտիներում) և 6 միջոցառումները (Տվյալների բարելավման և բացերի լրացման նպատակով հիդրոօդերևութաբանական կայանների տեղադրում) ներառել ռազմավարության միջոցառումների ցանկի մեջ։ Կարևոր է նաև նշել, որ ռազմավարությունը որպես գերակա ուղղություն է սահմանում ենթակառուցվածքների զարգացումը։

Գոռ Ղազարյան

27.07.2023

Զբոսաշրջիկների համար անվտանգ զբոսաշրջային միջավայրի ապահովումը ռազմավարության չորրորդ գլխի առաջին կետում սահմանվում է որպես առաջնային ուղղություն, մինչդեռ միջոցառումների ցանկում վերոնշյալ գործողության վերաբերյալ հասցեագրված առաջարկությունները բացակայում են։ Ավելին, ռազմավարությունը չի անդրադառնում հիդրոօդերևութաբանական վտանգավոր երևույթների (ՀՎԵ), ինչպես օրինակ ուժեղ քամիների, հորդառատ տեղումների, վարա¬րումների, երաշտի և ջերմային ալիքների ազդեցությունը, որոնք ևս բացասական ազդեցություն են ունենում զբոսաշրջության վրա։ Վերջին տասնամյակներում Հայաստանում ՀՎԵ-ների հաճախականությունը, ուժգնությունը (ինտենսիվությունը) և տևողությունը զգալիորեն աճել է: Մեծացել է տաք ալիքների տևողությունը և ինտենսիվությունը, ընդլայնվել է երաշտի գոտին՝ տարածվելով դեպի լեռնային և բարձր լեռնային շրջաններ, հաճախակի են դարձել հորդառատ անձրևները, աճել է դրանց ինտենսիվությունը։ Առաջարկվում է «Զբոսաշրջության ոլորտում կլիմայի փոփոխության հարմարվողականության ծրագիրը հաստատելու մասին» ՀՀ կառավարության որոշման նախագծի միջոցառումների ցանկի 2․2 միջոցառումը ավելացնել ռազմավարության միջոցառումների ցանկում։

Узнать больше