Հիշել նախագիծը

Լրամշակման փուլում է

«ՆԱՎԹԻ ԵՎ ԲՆԱԿԱՆ ԳԱԶԻ ԵՐԿՐԱԲԱՆԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱՍԻՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ԱՌԱՆՁՆԱՀԱՏԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔԻ ՆԱԽԱԳԻԾ

ՆԱԽԱԳԻԾ

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ

 

Օ Ր Ե Ն Ք Ը

 

ՆԱՎԹԻ ԵՎ ԲՆԱԿԱՆ ԳԱԶԻ ԵՐԿՐԱԲԱՆԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱՍԻՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ԱՌԱՆՁՆԱՀԱՏԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ

 

Գ Լ ՈՒ Խ  1

ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐ

 

  • ՀՈԴՎԱԾ 1. Օրենքի կարգավորման առարկան

 

  1. Սույն օրենքով սահմանվում են Հայաստանի Հանրապետության տարածքում նավթի և բնական գազի երկրաբանական ուսումնասիրությունների նպատակով ընդերքի տրամադրման սկզբունքներն ու կարգը, կարգավորվում են ընդերքն օգտագործելիս բնակչության առողջությունը, բնությունը և շրջակա միջավայրը վնասակար ազդեցություններից պաշտպանության, աշխատանքների կատարման անվտանգության ապահովման, ինչպես նաև նավթային գործունեության ընթացքում պետության և անձանց իրավունքների և օրինական շահերի պաշտպանության հետ կապված հարաբերությունները:

 

  • Հիմնական հասկացությունները

 

  1. Սույն օրենքում օգտագործվում են հետևյալ հիմնական հասկացությունները`
  • պայմանական տարածք՝ որոշակի աշխարհագրական սահմանանշում պարու­նակող տարածք, որտեղ պետք է իրականացվեն նավթային գործունեության աշխատանքներ.
  • նավթի և բնական գազի պաշարների հայտնաբերման ու գնահատման նպատակով երկրաբանական ուսումնասիրության թույլտվություն՝ պայմանական տարածքում նավթի և բնական գազի հայտնաբերման նպատակով երկրաբանական ուսում­նասիրություններ իրականացնելու թույլտվություն.
  • նավթային գործունեություն` նավթի և բնական գազի պաշարների հայտնա­բերման հետ կապված գործողություններ.
  • նավթային գործունեության իրավունք՝ նավթի և բնական գազի պաշարների հայտնաբերման ու գնահատման նպատակով երկրաբանական ուսումնասիրության թույլտվությունով, աշխատանքային ծրագրով, երկրաբանական ուսումնասիրության կամ արդյունահանման և արտա­դրանքի բաժանման պայմանագրերով միաժամանակ հավաստվող նավթային գոծունեություն իրականացնելու բացառիկ իրավունք.
  • նավթի ու բնական գազի պաշարների հայտնաբերման ու գնահատման նպատակով երկրաբանական ուսումնասիրության աշխատանք՝ (այսուհետ՝ երկրաբանական ուսումնասիրություններ)՝ պայմանական տարածք­ներում իրականացվող ընդերքի երկրաբանական ուսումնասիրություն.
  • պաշարների հայտնաբերում և գնահատում և (կամ) վերագնահատում` երկրաբանական և երկրաֆիզիկական ուսումնասիրությունների արդյունքում հայտնաբերված նավթի և բնական գազի կուտակումներ, որոնց ծավալը, քանակը, որակը և տարածքային դիրքն ու ձևը որոշված են և տրվել է այդ պաշարների երկրաբանատնտեսագիտական գնահատականը.
  • նավթային գործունեության իրավունք կրող (այսուհետ՝ իրավունք կրող)՝ իրա­վաբանական անձ, որն ստացել է նավթային գործունեության իրավունք.
  • նավթ՝ ցանկացած ածխաջրածիններ՝ անկախ նրանց տեսակարար կշռից, որոնք արդյունահանվում են հեղուկ վիճակում, նորմալ մթնոլորտային ճնշման և ջերմաստի­ճանի պայմաններում.
  • բնական գազ՝ ածխաջրածիններ, որոնք նորմալ մթնոլորտային ճնշման և ջերմաստիճանի պայմաններում գտնվում են գազային վիճակում՝ ներառյալ չոր գազը, ուղեկցող գազը, ոչ ածխաջրածնային գազը, որոնք արդյունահանվում են հեղուկ կամ գազային վիճակում.
  • երկրաբանական ուսումնասիրության ծրագիր` նավթի և բնական գազի պաշարների հայտնաբերման ու գնահատման նպատակով երկրաբանական ուսումնասիրության աշխատանքների իրականացման համար մշակված փաստաթուղթ.
  • նավթային գործունեության պայմանագիր՝ լիազոր մարմնի և իրավունք կրողի միջև կնքված գրավոր համաձայնություն, որով սահմանվում են տվյալ նավթային գործունեության (երկրաբանական ուսումնասիրությունների) իրավունքի տրամադրման պայմանները, կողմերի իրավունքներն ու պարտականությունները.
  • արտադրանքի բաժանման պայմանագիր՝ պայմանագիր, որով սահմանվում են նավթային գործունեության հետ կապված ծախսերի հատուցման, արտադրանքի՝ նավթի ու բնական գազի արդյունահանված պաշարների բաժնեմասերի չափաքանակների բաժանման պայմանները.
  • հրաժարման հավաստագիր՝ լիազոր մարմնի կողմից տրվող՝ իրավունք կրողի նավթային գործունեության իրավունքից հրաժարումը հավաստող փաստաթուղթ:
  • նավթամթերքների թափոններ՝ նավթի և բնական գազի պաշարների հայտնաբերման ու գնահատման նպատակով երկրաբանական ուսումնասիրության կամ արդյունահանման կամ վերամշակման արդյունքում առաջացած մեխանիկական խառնուրդներ, նավթին և բնական գազին խառնված կամ ուղեկից բաղադրիչներից անջատված մնացուկներ (հեղուկ, պինդ կամ գազային վիճակում):
  1. Սույն օրենքում կիրառված այլ հասկացությունների բացատրությունները տրված են Հայաստանի Հանրապետության ընդերքի մասին օրենսգրքում (այսուհետ` օրենսգիրք):

 

  • Նավթի և բնական գազի երկրաբանական ուսումնասիրությունների և արդյունահանման առանձնահատկությունների Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրության հիմնադրույթները

 

  1. Նավթային գործունեության հետ կապված հարաբերությունների իրավական կարգավորման հիմնադրույթներն են`

1) բնակչության անվտանգության ու բնության և շրջակա միջավայրի պահպանության ապահովումը.

2) ընդերքի տրամադրումը նավթի և բնական գազի երկրաբանական ուսումնասիրության նպատակով.

3) պետական վերահսկողության իրականացումը նավթային գործունեության նկատմամբ.

4) նավթի և բնական  գազի պաշարների պետական հաշվառման իրականացումը, հաշվեկշռի կազմումը, նավթի և բնական գազի երևակումների ու հանքավայրերի պետական կադաստրի վարումը և երկրաբանական ուսումնասիրության աշխատանքների պետական հաշվառման իրականացումը.

5) նավթի և բնական  գազի պաշարների ողջամիտ և համալիր օգտագործման ապահովումը.

6) նավթային գործունեության ոլորտում պետական փորձաքննությունների անցկացումը.

7) նավթային գործունեության ոլորտում պետական նորմավորման իրականացումը.

8) նավթային գործունեության հրապարակայնության ապահովումը.

9) արտադրանքի բաժանման հիմունքներով նավթի և բնական  գազի արդյունահանման իրականացումը:

 

  • Բնակչության անվտանգության, բնության և շրջակա միջավայրի պահպանության ապահովումը

 

  1. Ընդերքի տեղամասերն օգտագործման են տրամադրվում իրավունք կրողի կողմից բնության և շրջակա միջավայրի պահպանության և մարդկանց կյանքի ու առողջության պաշտպանության հետ կապված օրենսդրությամբ սահմանված պահանջների պահպանման պայմանով:

 

  • Երկրաբանական աշխատանքների կատարման ժամանակ օգտագործվող գույքի, նավթի և բնական գազի պաշարների սեփականության իրավունքը

 

  1. Հայաստանի Հանրապետության ընդերքում գտնվող նավթը և բնական գազը Հայաստանի Հանրապետության բացառիկ սեփականությունն են, որոնք կարող են տրամադրվել միայն ուսումնասիրությունների և արդյունահանման նպատակով:
  2. Արդյունահանված նավթի և բնական գազի պաշարների բաժնեմասերի չափաքանակների նկատմամբ իրավունքները որոշվում են արտադրանքի բաժանման պայմանագրի օրինակելի ձևով հաստատված տոկոսադրույքներին համապատասխան:
  3. Նավթային գործունեության իրավունքի սահմաններում ձեռք բերված անշարժ և շարժական գույքը, որի արժեքը կողմերի համաձայնությամբ հաշվարկվում է արդյու­նահանվելիք նավթի և բնական գազի ինքնարժեքում, պետության կողմից նավթով և բնական գազով փոխհատուցվելուց հետո անցնում է պետության տնօրինմանը:

 

  • ՀՈԴՎԱԾ 6. Նավթային գործունեության ոլորտում փորձաքննության անցկացումը

 

  1. Նավթային գործունեության ոլորտում իրականացվում են հետևյալ փորձաքննությունները`

1) ընդերքաբանական.

2) շրջակա միջավայրի վրա ազդեցության.

  1. Ընդերքաբանական փորձաքննությունն իրականացվում է oրենսգրքով սահմանված կարգով, շրջակա միջավայրի վրա ազդեցության պետական փորձաքննության կատարման կարգը սահմանվում է «Շրջակա միջավայրի վրա ազդեցության փորձաքննության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքով:

 

 

  • ՀՈԴՎԱԾ 7. Երկրաբանական տեղեկության նկատմամբ սեփականության իրավունքը

 

  1. Երկրաբանական տեղեկության նկատմամբ սեփականության իրավունքի հետ կապված իրավահարաբերությունները կարգավորվում են oրենսգրքով:

 

  • ՀՈԴՎԱԾ 8. Նավթային գործունեության սկզբունքները

 

  1. Նավթային գործունեությունը պետք է իրականացվի`

1) ընդերքի օգտագործման և պահպանության բնագավառում ընդունված ստան­դարտ­ներին, նորմերին ու կանոններին համապատասխան.

2) նավթի և բնական գազի պաշարների հայտնաբերման ու գնահատման նպատակով երկրաբանական ուսումնասիրության աշխատանքների իրականացմամբ՝ միջազգային լավագույն փորձի կիրառմամբ.

3) ընդերքօգտագործման բնագավառում ընդունված բնության և շրջակա միջավայրի պահպանության նորմերին, ստանդարտներին, կանոններին և պահանջներին համապա­տասխան:

 

  • ՀՈԴՎԱԾ 9. Պայմանական տարածքների ու նավթի և բնական գազի երևակումների

 միավորումը

 

  1. Ելնելով երկրաբանական, երկրաչափական և տնտեսական խնդիրներից՝ Հայաստանի Հանրապետության տարածքը բաժանվում է ուղղանկյուն պայմանական տարածքների՝ բացառությամբ, երբ դրանց սահմանը համընկնում է Հայաստանի Հանրապետության պետական սահմանի հետ, որոնց սահմանների կոորդինատները սահմանված են լիազոր մարմնի կողմից:
  2. Եթե պայմանական տարածքի նավթաբեր և գազաբեր երկրաբանական կառուցվածքները դուրս են գալիս պայմանական տարածքի սահմաններից դեպի այլ պայմանական տարածքներ, որը ծանրաբեռնված է այլ իրավունքով և նավթի կամ բնական գազի երևակումները չեն կարող լինել նավթային գործունեության իրավունքի առանձին օբյեկտներ, ապա երևակումների երկրաբանական ուսումնասիրությունը իրականացվում է իրավունք կրողների համատեղ կազմված ծրագրով:
  3. Սույն հոդվածի 3-րդ մասով սահմանված երևակումների հայտնաբերման օրվանից հետո իրավունք կրողները համատեղ 100 օրվա ընթացում մշակում և լիազոր մարմնի քննարկմմանն են ներկայացնում նավթի կամ բնական գազի երևակման համատեղ ուսումնասիրության ծրագիր, որը ներառելու է միավորված տարածքների ծախսերի և արտադրանքի առաջարկվող բաժանման պայմանների մասին տեղեկատվություն:
  4. Իրավունք կրողերի միջև սույն հոդվածի 3-րդ մասով սահմանված պայմանների ապահովման համար համաձայնություն ձեռք չբերման դեպքում համատեղ ուսումնասիրության երևակման հայտնաբերելուց հետո 100 օրվա ընթացքում իրավունք կրողները այդ մասին տեղեկացնում են լիազոր մարմնին։
  5. Երկրաբանական ուսումնասիրման համատեղ ծրագիր չներկայացնելու մասին տեղեկատվությունը ստանալուց հետո լիազոր մարմինը 30-օրյա ժամկետում իրավունք կրողների միջոցների հաշվին «Հրապարակային սակարկությունների մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքով սահմանված մրցութային կարգով համապատասխան մասնագիտական փորձ ունեցող կազմակերպության միջոցով մշակում է հիմնավորված համա­տեղ ուսումնասիրության ծրագիր, որը պարտադիր է լինելու իրավունք կրողների համար:
  6. Սույն հոդվածի 3-րդ մասով սահմանված համատեղ ծրագրի նկատմամբ կիրառվում են սույն օրենքի 32-րդ հոդվածով սահմանված պահանջները և համատեղ ծրագիրն հանդիսանալու է իրավունք կրողների նավթային գործունեության իրավունքը հավաստող փաստաթղթերի անբաժանելի մասը։
  7. Եթե իրավունք կորղները համաձայն չեն լիազոր մարմնի կողմից սույն հոդվածի 3-րդ մասով նախատեսված ծրագրին միավորված տարածքների ծախսերի և արտադրանքի առաջարկվող բաժանման պայմաններին, ապա լիազոր մարմնի և ընկերության միջև ծագած վեճերը լուծվում են Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով:

   

Գ Լ ՈՒ Խ 2

 ՆԱՎԹԱՅԻՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ՈԼՈՐՏԻ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿԱՐԳԱՎՈՐՈՒՄԸ

 

  • ՀՈԴՎԱԾ 10. Նավթային գործունեության, ինչպես նաև դրա հետ կապված բնության և շրջակա միջավայրի պահպանության պետական կառավարումը

 

  1. Նավթային գործունեության, ինչպես նաև դրա հետ կապված բնության և շրջակա միջավայրի պահպանության պետական կառավարումն իրականացնում են կառավարությունը և տվյալ բնագավառում լիազորված պետական կառավարման մարմիններն` իրենց իրավասությունների շրջանակներում:
  2. Նավթային գործունեության բնագավառում կառավարության իրավասություններն են`

1) նավթային գործունեության քաղաքականության որոշումն ու իրականացումը.

2) նավթային գործունեության ոլորտում իրավահարաբերությունները կարգավորող իրավական ակտերի հաստատումը.

3) նավթային գործունեության թույլտվությունների ձևերի հաստատումը.

4) նավթային գործունեության և արտադրանքի բաժանման պայմանագրերի օրինակելի ձևերի հաստատումը.

5) դիմումատուի ֆինանսական և տեխնիկական կարողությունների ու միջոցների մասին տեղեկությանը ներկայացվող որակական չափանիշների գնահատման կարգի սահմանումը.

6) նավթային գործունեության բնագավառում միջազգային համագործակցության իրականացումը, ինչպես նաև Հայաստանի Հանրապետության օրենքներով սահմանված այլ իրավասություններ.

7) նավթային գործունեության իրավունքների հաշվառման կենտրոնացված մատյանից, դիմումատուի վերաբերյալ տեղեկատվության տրամադրման կարգի սահմանումը.

8) Հայաստանի Հանրապետության հողային օրենսգրքի 83-րդ հոդվածով սահմանված երկրաբանական ուսումնասիրության աշխատանքների իրականացման նպատակով հորատանցքերի հորատման համար անհրաժեշտ հողամասերի օգտագործման պայմանագրի օրինակելի ձևի հաստատումը

9) իրավունք կրողների և քաղաքացիների իրավունքների պաշտպանությունը:

 

    ՀՈԴՎԱԾ 11.       Նավթային գործունեության ոլորտում լիազոր մարմինների իրավասությունները

 

  1. Նավթային գործունեության ոլորտում լիազոր մարմնի իրավասություններն են՝
    • նավթային գործունեության ոլորտում իրավահարաբերությունները կարգավորող իրավական ակտերի մշակումը.
    • տալ նավթի և բնական գազի երկրաբանական ուսումնասիրության թույլտվությունների տրամադրումը.
    • նավթային գործունեության ոլորտում ընդերքաբանական փորձաքննության իրականացումը.
    • նավթային գործունեության պայմանագրերի կնքումը.
    • արտադրանքի բաժանման պայմանագրերի կնքումը.
    • նավթային գործունեության իրավունքի տրամադրման ժամանակ օրենսգրքով սահմանված` ընդերքօգտագործման իրավունքով ծանրաբեռնված տեղամասերի ճշգրտումը.
    • օրենսգրքով սահմանված կարգով երկրաբանական տեղեկության տրամադրումը.
    • նավթի և բնական գազի երկրաբանական ուսումնասիրության ծրագրին ներկայացվող նվազագույն պահանջների սահմանումը.
    • նավթային գործունեության իրավունքների հաշվառման կենտրոնացված մատյանի ձևի հաստատումը:
  2. Նավթային գործունեության հետ կապված՝ շրջակա միջավայրի պահպանության ոլորտում բնապահպանության բնագավառի պետական կառավարման լիազոր մարմնի իրավասություններն են`

1) նավթի և բնական գազի պաշարների հայտնաբերման ու գնահատման նպատակով երկրաբանական ուսումնասիրության աշխատանքային ծրագրերի վերաբերյալ շրջակա միջավայրի վրա ազդեցության գնահատման եզրակացության տրամադրումը.

2) նավթային գործունեության հետ կապված՝ բնության և շրջակա միջավայրի պահպանության՝ Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ նախատեսված սահմա­նափակումների կիրառումը.

3) նավթային գործունեության բնագավառում բնության և շրջակա միջավայրի պահպանության պետական քաղաքականության ձևավորումը.

  1. Նավթային գործունեության հետ կապված՝ բնապահպանության և ընդերքի ոլորտում վերահսկողություն իրականացնող տեսչական մարմնի իրավասություններն են`
  • նավթի և բնական գազի պաշարների հայտնաբերման ու գնահատման նպատակով երկրաբանական ուսումնասիրության աշխատանքների կատարման համար ընդունված ստանդարտների, նորմերի ու կանոնների կատարման նկատմամբ վերահսկողության իրականացումը
  • նավթի և բնական գազի պաշարների հայտնաբերման ու գնահատման նպատակով երկրաբանական ուսումնասիրության աշխատանքների կատարման համար ընդունված շրջակա միջավայրի պահպանության նորմերի, պայմանների ու պահանջների կատարման նկատմամբ պետական վերահսկողության իրականացումը.
  • սույն օրենքով և օրենսգրքով նախատեսված այլ իրավասություններ:

 

  • Նավթային գործունեության ոլորտում իրավունքի իրականացման համար անհրաժեշտ հողային հարաբերությունները և տեղական ինքնակառավարման մարմինների իրավասությունները

 

  1. Իրավունք կրողի և տեղական ինքնակառավարման մարմինների միջև իրավա­հարաբերությունները կարգավորվում են Հայաստանի Հանրապետության հողային օրենս­գրքով և «Տեղական ինքնակառավարման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքով սահմանված կարգով:
  2. Նավթային գործունեության ոլորտում տեղական ինքնակառավարման մարմինների իրավասություններն են`

1) համայնքի ղեկավարի կողմից, համայնքի ավագանու որոշմամբ, նավթային գործունեության իրավունք կրող անձանց հետ համայնքի ղեկավարը պարտավոր է կնքել հողօգտագործման պայմանագիր:

2) նավթային գործունեության արդյունքում խախտված հողերի վերականգնմանն ուղղված՝ անվտանգ օգտագործման և պիտանի վիճակի բերելու` ռեկուլտիվացիայի ծրագրին հավանություն տալը:

 

Գ Լ ՈՒ Խ 3

ՆԱՎԹԱՅԻՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ԻՐԱՎՈՒՆՔԸ

 

      ՀՈԴՎԱԾ 13.         Նավթային գործունեության իրավունքի երաշխիքը

 

  1. Իրավունք կրողի իրավունքների պաշտպանությունը երաշխավորվում է Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ: Հայաստանի Հանրապետության հարկային օրենսգրքի փոփոխության դեպքում նավթային գործունեության իրավունքի տրման պահից սկսած` 3 տարվա ընթացքում, նավթային գործունեության իրավունք ստացած անձի նկատմամբ, վերջինիս կողմից լիազոր մարմնին ուղղված դիմումի հիման վրա կիրառվում են նավթի և բնական գազի արդյունահանման իրավունքի տրման պահին գործող Հայաստանի Հանրապետության հարկային օրենսգրքով սահմանված դրույքաչափերը :

 

   ՀՈԴՎԱԾ 14.            Նավթային գործունեության իրավունքի տրամադրումը

 

  1. Նավթային գործունեության իրավունքը տրամադրում է լիազոր մարմինը` սույն օրենքով և իրավական այլ ակտերով սահմանված կարգով` նավթի և բնական գազի պաշարների հայտնաբերման ու գնահատման նպատակով երկրաբանական ուսումնասիրության թույլտվությունների միջոցով, որոնց կցվում է աշխատանքային ծրագիրը, ինչպես նաև դիմումատուի հետ պայմանագրերի կնքումով:
  2. Նավթային գործունեության իրավունքն անբաժանելի է և կարող է պատկանել միայն մեկ իրավաբանական անձի:
  1. Նավթային գործունեության իրավունքը հավաստող փաստաթղթերը տրվում են նավթային գործունեության իրավունքի տրամադրման համար վճարված պետական տուրքի անդորրագիրը ներկայացնելուց անմիջապես հետո:
  2. Երկրաբանական ուսումնասիրության իրավունքը հավաստող փաստաթղթերի ամբողջությունը հիմք են օրենսգրքով սահմանված կարգով երկրաբանական ուսումնասի­րությունների աշխատանքների հաշվառման համար:

 

ՀՈԴՎԱԾ 15.               Նավթային գործունեության ծախսերի փոխհատուցումը

 

  1. Նավթի և բնական գազի հայտնաբերման ու գնահատման նպատակով երկրա­բանական ուսումնասիրության գործընթացում իրավունք կրողի կատարած ծախսերը փոխհատուցվում են արտադրանքի բաժանման պայմանագրում նախատեսված պայմաններով՝ կազմված հաշվետվության համաձայն, որի օրինակելի ձևը հաստատում է լիազոր մարմինը:
  2. Ծախսերի փոխհատուցումն սկսվում է միայն արտադրանքի արդյունահանումից հետո՝ ի հաշիվ արտադրանքի բաժանման պայմանագրով ամրագրվող իրավունք կրողի նավթի և բնական գազի բաժնեմասի՝ կատարված ծախսերի փոխհատուցման համար:
  3. Իրավունք կրողը չի կարող պահանջել ավելին, քան՝ ընթացիկ տարում արդյու­նահանված նավթի և բնական գազի արժեքի 50 տոկոսը: Ընթացիկ տարում չփոխհատուցված ծախսերը փոխհատուցման համար տեղափոխվում են հաջորդ տարի:

 

  • Նավթային գործունեության իրավունքի գրավը

 

  1. Նավթային գործունեության իրավունքը կարող է լինել գրավի առարկա:
  2. Նավթային գործունեության իրավունքի գրավի հետ կապված հարաբերությունները կարգավորվում են օրենսգրքի 28-րդ և 29-րդ հոդվածներով և սույն օրենքի 18-րդ հոդվածով սահմանված կարգով:

 

  • Նավթային գործունեության իրավունքի փոխանցումը և փոխանցման վերաբերյալ համաձայնություն տալու կարգը

 

  1. Նավթային գործունեության իրավունքը փոխանցվում է նոր իրավունք կրողին, եթե այն Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով ճանաչվել է նախկին իրավունք կրողի իրավահաջորդ: Այս դեպքում նավթային գործունեության մասին պայմանագիրն անվերապահորեն կնքվում է առանց դրա բովանդակության փոփոխության, այլ դեպքերում փոխանցումը արգելվում է:
  2. Նավթային գործունեության իրավունքը կարող է փոխանցվել իրավունք կրողի նախաձեռնությամբ, լիազորված մարմնի համաձայնությամբ` սույն օրենքի 18-րդ հոդվածով սահմանված կարգով:
  3. Այն անձը, որը մտադիր է օտարել իրեն պատկանող նավթային գործունեության իրավունքը, լիազոր մարմին է ներկայացնում նավթային գործունեության իրավունքի փոխանցման համար համաձայնություն տալու մասին դիմում:
  4. Դիմումը պետք է ներառի`

1) իրավաբանական անձի լրիվ անվանումը, որին պատկանում է նավթային գործունեության իրավունքը.

2) նշում փոխանցվող նավթային գործունեության իրավունքի մասին.

3) սույն օրենքով նավթային գործունեության իրավունք հայցելու համար նախատեսված տեղեկությունները.

4) հաշվետվություն ծրագրով նախատեսված երկրաբանական ուսումնասիրության աշխատանքների կատարման, այդ թվում՝ նաև բնապահպանական միջոցառումների մասին.

5) իրավահաջորդությունը հավաստող փաստաթղթերը:

  1. Դիմումին կցվող փաստաթղթերը ներկայացվում են բնօրինակով կամ վավերացված պատճենով:
  2. Լիազոր մարմինը դիմումն ստանալուց հետո 30 աշխատանքային օրյա ժամկետում ընդունում է որոշում նավթային գործունեության իրավունքի փոխանցման վերաբերյալ համաձայնություն տալու կամ համաձայնություն տալը մերժելու մասին: Սույն կետում նշված ժամկետում լիազոր մարմնի կողմից որոշում չընդունվելու դեպքում համաձայնությունը համարվում է տրված, իսկ լիազոր մարմնի իրավասու անձը Հայաստանի Հանրապետության օրենքով սահմանված կարգով կրում է պատասխանատվություն:
  3. Նավթային գործունեության իրավունքի փոխանցման վերաբերյալ համաձայնություն տալը լիազոր մարմնի կողմից մերժվում է՝ եթե դիմումը կամ դիմումին կից փաստաթղթերը ամբողջական չեն կամ չի հավաստվում իրավահաջորդության հանգամանքը:

 

  • Նավթային գործունեության իրավունքների հաշվառումը

 

  1. Լիազոր մարմինը վարում է նավթային գործունեության իրավունքների հաշ­վառման կենտրոնացված մատյան, որում հաշվառվում են այդ իրավունքներին առնչվող տեղեկությունները, ինչպես նաև իրավունքների փոփոխությունները, փոխանցումները, գրավը, զգուշացումը և դադարեցումը:
  2. Նավթային գործունեության իրավունքի հաշվառման կենտրոնացված մատյանում գրանցվում է նավթային գործունեության իրավունք հայցելու ներկայացված դիմումը: Նման գրանցում ստացած յուրաքանչյուր դիմում համարակալվում է: Դիմումի ստացման ամսաթիվը և ժամը նշվում են ստացականում, որը հանձնվում է դիմումատուին կամ նրա լիազորած անձին կամ պատվիրված նամակով ուղարկվում է դիմումատուին:
  3. Նավթային գործունեության իրավունքների հաշվառման կենտրոնացված մատյանի ձևը հաստատում է լիազոր մարմինը:
  4. Նավթային գործունեության իրավունքների հաշվառման կենտրոնացված մատյանից, դիմումատուի վերաբերյալ տեղեկատվությունը տրամադրվում է կառավարության  սահմանված կարգով:

 

  • Զգուշացումը և նավթային գործունեության իրավունքի դադարեցումը

 

  1. Նավթային գործունեության իրավունքը դադարեցվում է սույն օրենքով սահմանված հիմքերով և կարգով:
  2. Լիազոր մարմինն իրավունք կրողին կարող է տալ գրավոր զգուշացում, եթե նա՝

1) չի կատարում սույն օրենքով և ընդերքի մասին Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ նախատեսված պարտավորությունները.

2) չի կատարում նավթային գործունեության իրավունքի պայմանները, այդ թվում՝ պայմանագրերով և ծրագրով նախատեսված իր պարտավորությունների իրականացմանն առնչվող պայմանները՝ բացառությամբ գործադուլների, տնտեսվարողից անկախ պատճառներով ծառայությունների ընդհատումների` էլեկտրամատակարարման, ջրամատակարարման և այլ դեպքերի, անհաղթահարելի ուժի` հրդեհների, ջրհեղեղների, երկրաշարժերի, փոթորիկների կամ այլ բնական աղետների, ինչպես նաև պայթյունների, պատերազմի, ահաբեկչության, քաղաքացիական պատերազմի, զանգվածային անկարգությունների, ապստամբության, ազգայնացման և այլն, որոնք 90 օրվա ընթացքում անհնար են դարձնում աշխատանքների կատարումը, և լիազոր մարմին են ներկայացվել համապատասխան փաստերը վկայող փաստաթղթեր:

3) լիազոր մարմին չի ներկայացրել սույն օրենքի 34-րդ հոդվածի 2-րդ մասի 8-րդ կետով պահանջվող տեղեկությունների փոփոխությունների մասին տեղեկություն փոփոխություն կատարելուց հետո` 14 օրվա ընթացքում,

4) չի ներկայացրել սույն օրենքի 34-րդ 2-րդ մասի 9-րդ կետով սահմանված ժամկետներում, կամ հայտարարագրում ներկայացված տվյալները կեղծ են կամ ոչ ամբողջական:

  1. Սույն հոդվածի 2-րդ մասով նախատեսված դեպքերում տրված զգուշացման հիմքերը չվերացնելու դեպքում նավթային գործունեության իրավունքը կասեցվում է մինչև սահմանված տեղեկատվության ներկայացումը (բայց ոչ ավելի, քան 120-օրյա ժամկետով):
  2. Լիազոր մարմինը նավթային գործունեության իրավունք կրողին տալիս է գրավոր զգուշացում սույն հոդվածի 2-րդ մասի 5-րդ կետերով նախատեսված դեպքի բացահայտման օրվանից հետո` 10-օրյա ժամկետում:
  3. Լիազոր մարմինն ընդերքօգտագործման իրավունքը կասեցնելու վերաբերյալ որոշում է ընդունում սույն հոդվածի 2-րդ մասի 5-րդ կետերով նախատեսված դեպքում լիազոր մարմնի կողմից տրված զգուշացմամբ սահմանված ժամկետի ավարտից հետո` 10-օրյա ժամկետում:
  4. Լիազոր մարմինն իրավունք չունի որոշում ընդունելու ընդերքօգտագործման իրավունքի դադարեցման մասին, եթե իրավունք կրողը զգուշացման կամ կասեցման մասին ծանուցումը ստանալուց հետո` ոչ ավելի, քան 90 օրվա ընթացքում, կամ մինչև կասեցման համար սահմանված ժամկետը լրանալը վերացրել է նշված հիմքերը:
  5. Լիազոր մարմինն իրավունք չունի որոշում ընդունելու նավթային գործունեության իրավունքի դադարեցման մասին, եթե իրավունք կրողն զգուշացման մասին ծանուցումն ստանալուց հետո` ոչ ավելի, քան 90 օրվա ընթացքում, վերացրել է նշված հիմքերը:
  6. Նավթային գործունեության իրավունքը դադարում է, եթե`

1) լրացել է նավթային գործունեության իրավունքի գործողության ժամկետը.

2) լուծարվել է իրավունք կրող իրավաբանական անձը.

3) լիազոր մարմնի սահմանած ժամկետում (90 օր) իրավունք կրողը չի վերացրել զգուշացման հիմքերը.

4) ընդերքն օգտագործվել է ոչ այն նպատակով, որի համար տրամադրվել է,

5) օրենսգրքի 28-րդ հոդվածով սահմանված ընթացակարգով կնքված իրավունքի գրավով ապահովված նպատակային փոխառության (նպատակային վարկային) պայմանագրի շրջանակներում ընդերքօգտագործողին հանձնված դրամը ծախսվել է ոչ նպատակային կամ ընդերքօգտագործողը չի ներկայացրել սույն օրենսգրքի 28-րդ հոդվածի 3-րդ մասով սահմանված տարեկան հաշվետվությունը.

6) բնապահպանության և ընդերքի բնագավառում վերահսկողություն իրականացնող տեսչական մարմնի կողմից ստուգմամբ արձանագրված իրավախախտման վերացման համար տրված հանձնարարականի չկատարման վերաբերյալ ակտը ուժի մեջ է մտել և ներկայացվել է ընդերքօգտագործման իրավունքը դադարեցնելու մասին միջնորդագիր:

  1. Սույն հոդվածի 8-րդ մասով նախատեսված դեպքերում լիազոր մարմինն իրավունք ունի միակողմանիորեն լուծելու նավթային գործունեության պայմանագրերը:
  2. Նավթային գործունեության իրավունքը կարող է դադարեցվել նաև հասարակության և պետության կարիքների համար` Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով:

 

ՀՈԴՎԱԾ 20.  Նավթային գործունեության ընթացքում կնքվող պայմանագրերը

 

1.  Նավթային գործունեություն իրականացնելու համար կնքվում են`

  • նավթի և բնական գազի երկրաբանական ուսումնասիրության մասին պայմա­նագրեր,
  • արտադրանքի բաժանման մասին պայմանագիր,
  1. Արտադրանքի բաժանման մասին պայմանագիրը կնքվում է նավթային գործունեության իրավունքի տրամադրման հետ միաժամանակ:
  2. Արտադրանքի բաժանման պայմանագիրը պետք է նախատեսի՝
  • նավթի և բնական գազի երկրաբանական ուսումնասիրության և արդյունահանման աշխատանքների ժամկետների առանձնացումը.
  • երկրաբանական ուսումնասիրությունների նվազագույն ծավալը, արժեքը և ժամկետը.
  • նավթային գործունեության ծախսերի փոխհատուցման, նավթի և բնական գազի արտադրանքի բաժանման պայմանները.
  • նավթի և բնական գազի շուկայական արժեքի որոշման եղանակները.
  • նավթային գործունեության ընթացքում օգտագործվող գույքի սեփականության իրավունքները:

 

  • Նավթային գործունեության իրականացման ծանուցումը

 

  1. Լիազոր մարմնինը նավթային գործունեության իրավունքի տրամադրումից հետո 14 օրյա ժամկետում այդ մասին գրավոր իրազեկում է ընդերքօգտագործման իրավունք կրողներին.:
  2. Ընդերքօգտագործման իրավունքով ծանրաբեռնված ընդերքի տեղամասում նավթի և բնական գազի երկրաբանական ուսումնասիրության աշխատանքներ իրականացվում են ընդերքօգտագործողների և նավթային գործունեության իրավունք կրողի հետ փոխհամաձայնեցման դեպքում:

 

  • Նավթի և բնական գազի երկրաբանական ուսումնասիրության թույլտվության տրամադրման ժամկետները

 

  1. Նավթի և բնական գազի երկրաբանական ուսումնասիրության իրավունքը տրամադրվում է 5 տարին չգերազանցող ժամկետով։ Իրավունք կրողի ներկայացրած դիմումի հիման վրա այն կարող է երկարաձգվել միմյանց հաջորդող 2 ժամանակահատվածի համար, յուրաքանչյուր անգամ՝ 2 տարվանից ոչ ավելի ժամկետով:
  2. Նավթի և բնական գազի երկրաբանական ուսումնասիրության նպատակով տրամադրված թույլտվության գործողության ժամկետը դրանց պաշարների հաստատումից հետո 20 օրվա ընթացքում կարող է երկարաձգվել ևս մեկ տարով` արդյունահանման նախագիծը կազմելու համար:
  3. Նավթային գործունեության ժամկետներն ամրագրվում են նավթային գործու­նեության իրավունքը հավաստող փաստաթղթերում:

 

Գ Լ ՈՒ Խ 4

ՆԱՎԹԻ ԵՎ ԲՆԱԿԱՆ ԳԱԶԻ ԵՐԿՐԱԲԱՆԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱՍԻՐՈՒԹՅՈՒՆ

 

  • Երկրաբանական ուսումնասիրության կարգը

 

  1. Երկրաբանական ուսումնասիրություններ կարող է կատարել իրավաբանական անձը, որը ձեռք է բերել այդ իրավունքը սույն օրենքով սահմանված կարգով:
  2. Երկրաբանական ուսումնասիրություններն իրականացվում են լիազոր մարմնի տված թույլտվության, կնքված արտադրանքի բաժանման և երկրաբանական ուսումնասիրության մասին պայմանագրերի ու ծրագրի հիման վրա:

 

  • Նավթի և բնական գազի երկրաբանական ուսումնասիրության թույլտվության բովանդակությունը

 

  1. Նավթի և բնական գազի երկրաբանական ուսումնասիրության թույլտվությունը (այսուհետ` թույլտվություն) մասնավորապես ներառում է՝

1) թույլտվության հերթական համարը, տալու տարեթիվը, ամիսը, ամսաթիվը և գործողության ժամկետը.

2) պայմանական տարածքի համարը, ծայրակետերի կոորդինատները` միասնական կոորդինատային համակարգով:

  1. Թույլտվությանը կցվում են ծրագիրը և երկրաբանական ուսումնասիրության ու արտադրանքի բաժանման պայմանագրերը, որոնք թույլտվության անքակտելի մասերն են:

 

 

  • Նավթի և բնական գազի հայտնաբերման ու գնահատման նպատակով երկրաբանական ուսումնասիրության իրավունք հայցելու մասին դիմումը

 

  1. Նավթի և բնական գազի հայտնաբերման ու գնահատման նպատակով երկրաբանական ուսումնասիրության իրավունք հայցելու մասին դիմումը ներկայացվում է լիազոր մարմին:
  2. Դիմումը և դրան կից փաստաթղթերը ներկայացվում են` (թղթային և էլեկտրոնային տարբերակով)

1) դիմումատուի պետական գրանցման վկայականի պատճենը (պետական գրանցման համարը).

2

  • Քննարկվել է

    28.09.2020 - 13.10.2020

  • Տեսակ

    Օրենք

  • Ոլորտ

    Տարածքային կառավարման և զարգացման

  • Նախարարություն

    Տարածքային կառավարման և ենթակառուցվածքների նախարարություն

Ուղարկել նամակ նախագծի հեղինակին

Ձեր ուղարկած առաջարկը կտեղադրվի կայքում 10 աշխ. օրվա ընթացքում

Չեղարկել

Դիտումներ` 6163

Տպել