Բարի գալուստ կայքի թարմացված տարբերակ
Հիշել նախագիծը

ԿԱՌԱՎԱՐՄԱՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳԵՐԻ ԵՎ ԱՐՏԱԴՐԱՆՔԻ ՀԱՄԱՊԱՏԱՍԽԱՆՈՒԹՅԱՆ ՍԵՐՏԻՖԻԿԱՏՆԵՐԻ ՍՏԱՑՄԱՆ ԱՋԱԿՑՈՒԹՅԱՆ ԾՐԱԳԻՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

«ԿԱՌԱՎԱՐՄԱՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳԵՐԻ ԵՎ ԱՐՏԱԴՐԱՆՔԻ ՀԱՄԱՊԱՏԱՍԽԱՆՈՒԹՅԱՆ ՍԵՐՏԻՖԻԿԱՏՆԵՐԻ ՍՏԱՑՄԱՆ ԱՋԱԿՑՈՒԹՅԱՆ ԾՐԱԳԻՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ ՈՐՈՇՄԱՆ ՆԱԽԱԳԾԻ ԸՆԴՈՒՆՄԱՆ

 

  1. Անհրաժեշտությունը.

«Կառավարման համակարգերի և արտադրանքի համապատասխանության սերտիֆիկատների ստացման աջակցության ծրագիրը հաստատելու մասին» Կառավարության որոշման նախագծի (այսուհետ՝ Նախագիծ) ընդունման նպատակն է նպաստել հայկական արտադրանքի որակի բարելավմանը՝ մասնակի փոխհատուցելով արտադրանքի արտադրության մեջ ներդրված որակի կառավարման համակարգի ներդրման,  պահանջներին համապատասխան սերտիֆիկացման և (կամ) խորհրդատուի ծառայության դիմաց կատարված վճարները։

  1. Ընթացիկ իրավիճակը և խնդիրները.

Գործարարների հետ քննարկումները վկայում են, որ առկա է արտադրական գործընթացներում կառավարման համակարգ ներդնելու կարևորության գիտակցության աճ, սակայն ֆինանսների հասանելիության սահմանափակումների պատճառով շատերը չեն կարողանում ներդնել այդպիսի համակարգեր, ինչը բացասաբար է ազդում։

Վիճակագրությունը ևս վկայում է, որ որակի կառավարման միջազգայնորեն ճանաչված համակարգեր ներդրած ընկերությունների թիվը Հայաստանում փոքր է ինչպես բացարձակ առումով, այնպես էլ միջազգային առևտրում մրցակից և համանման երկրների հետ համեմատության մեջ։ Աղյուսակ 1-ում բերված տվյալները վկայում են, որ արտադրության որակի կառավարման համակարգեր ունեցող բիզնեսների թվով Հայաստանը զիջում է համեմատվող բոլոր երկրներին՝ բացառությամբ Ղրղզստանի և Տաջիկստանի։      

Սերտիֆիկացման գործընթացը ենթադրում է լրացուցիչ ծախսերի իրականացում՝ կապված խորհրդատվության ստացման, արտադրության կազմակերպման գործընթացների լավարկման և բուն սերտիֆիկացման գործընթացի վճարների հետ։ Որպես կանոն, սերտիֆիկատը տրամադրվում է երեք տարի ժամկետով, քանի որ յուրաքանչյուր տարի նախատեսվում է աուդիտի անցկացում։

Խորհրդատվության վճարը ձևավորվում է հետևյալ կերպ՝

Փորձագետի օրական վճարը միջինում կազմում է 100.000 դրամ։ Նվազագույնը պահանջվում է 45 աշխատանքային օր (ԻՍՕ 9001 և 14001), իսկ ISO 22000-ի դեպքում՝ մոտ 120 օր։ Նշված ծախսերին ավելանում է նաև սերտիֆիկացման միանվագ գումարը (գումարների կողմնորոշիչ չափերը բերված են նախագծում)։ Նման տրամաբանությամբ բացատրվում է նաև արտերկրում լաբորատոր փորձարկումների իրականացումը և կախված արտադրանքի չափերից և բնույթից, լաբորատոր փորձարկումների համար կարող են լինել տարբեր պահանջներ և տարբեր գնային առաջարկներ։

Հաճախ տնտեսավարողները չեն ունենում բավարար գումար՝ նշված գործընթացներն իրականացնելու համար, ինչը խոչընդոտում է առավել լայն աշխարհագրության արտահանման նրանց գործընթացը։

Հարկ է նշել, որ որակի կառավարման արդիական համակարգերի ներդրման կարևորությունը շեշտվել է ինչպես ՀՀ կառավարության 2021-2026թթ․ ծրագրում, այնպես էլ ՀՀ գյուղատնտեսության ոլորտի տնտեսական զարգացումն ապահովող հիմնական ուղղությունների 2020-2030 թվականների ռազմավարությունում։ Չնայած դրան, կոնկրետ միջոցառումներ, որոնք կթիրախավորեն որակի կառավարման համակարգերի ներդրումը, չեն իրականացվել։

 

Աղյուսակ 1 Որակի կառավարման համակարգեր ներդրած ընկերությունների թիվը

մի շարք երկրներում

Երկիր

ISO 9001
Որակի կառավարման համա կարգ

ISO 14001 Շրջակա միջավայ րի կառավար ման համա կարգ

ISO 22000

Սննդամթերքի անվտանգութ յան կառավարման համակարգ

FSSC 22000

Սննդամթերքի անվտանգութ յան կառավարման համակարգ

Ընդամենը

Հայաստան

16

4

28

9

57

Ադրբեջան

283

109

34

21

447

Բելառուս

7173

485

45

85

7788

Էստոնիա

92

574

24

38

1628

Վրաստան

134

16

105

41

296

Իրանի Իսլամական Հանրապետություն

1995

453

112

61

2621

Իսրայել

8843

861

62

211

9977

Ղազախստան

346

175

29

35

585

Ղրղզստան

6

1

12

15

34

Լատվիա

864

341

31

33

1269

Լիտվա

1333

1001

31

63

2428

Մոլդովա

89

11

54

19

173

Ռուսաստանի Դաշնություն

2619

627

298

859

4403

Տաջիկիստան

3

2

1

6

12

Թուրքիա

8243

3158

923

915

13239

Թուրքմենստան

69

15

16

4

104

Ուկրաինա

1507

334

256

255

2352

Ուզբեկստան

1302

1032

53

53

2440

 

Պետական եկամուտների կոմիտեի կողմից ներկայացվել է ISO ստանդարտներին համապատասխան որակի կառավարման համակարգեր ներդրած մի շարք տնտեսավարողների 2017-2023 թթ․ (ըստ տարիների) աշխատողների միջին տարեկան թվի և շահութահարկի գումարների հանրագումարային մեծությունների (առանց անհատականացման, բոլոր տնտեսավարողների համար 1 թվով) մասին տեղեկատվություն.

                                         

 

Աշխատակիցների միջին տարեկան թվաքանակը

 

2017թ

2018թ

2019թ

2020թ

2021թ

2022թ

2023թ

 

11,289

14,414

16,823

17,520

17,370

18,061

19,071

 

                                         

Շահութահարկի գումարը

 

2017թ․ (մլն․դրամ)

2018թ․ (մլն․դրամ)

2019թ․ (մլն․դրամ)

2020թ․ (մլն․դրամ)

2021թ․ (մլն․դրամ)

2022թ․ (մլն․դրամ)

2023թ․ (մլն․դրամ)

 

11,706.7

12,842.7

15,445.7

8,276.1

9,761.5

10,041.5

10,022.7

 

                                         

Արտահանման մեծությունը

 

2017թ (մլնդրամ)

2018թ (մլնդրամ)

2019թ (մլնդրամ)

2020թ (մլնդրամ)

2021թ (մլնդրամ)

2022թ (մլնդրամ)

2023թ (մլնդրամ)

 

121,919.6

133,879.1

149,499.3

141,853.7

166,716.2

174,150.2

160,512.0

 

                                                                                                         

 

Հարկ է նշել, որ սերտիֆիկատների ստացումը և խորհրդատվական ծառայությունների տրամադրման արժեքները կախված ընկերության գործունեության ոլորտից խիստ տարբեր են։

Մասնավորապես՝ «C (ՍԻ) Մշակող արդյունաբերություն» բաժնում ներառված C (ՍԻ) 13 Մանածագործական արտադրատեսակների արտադրություն» և C (ՍԻ) 14 Հագուստի արտադրություն»  ոլորտներին հատուկ սերտիֆիկատի ստացման համար նախատեսված ծախսերը էականորեն տարբերվում են այլ ոլորտներին հատուկ սերտիֆիկատների ձեռքբերման ծախսերից։

Միաժամանակ նշենք, որ   C (ՍԻ) Մշակող արդյունաբերություն» բաժնում ներառված C (ՍԻ) 13 Մանածագործական արտադրատեսակների արտադրություն» և C (ՍԻ) 14 Հագուստի արտադրություն»  ոլորտներին հատուկ սերտիֆիկատները, որոնք սահմանվում են առաջարկվող Նախագծի 3-րդ կետի 2-րդ ենթակետի գ-ից ժբ պարբերություններով՝ ընտրվել են համաձայն  տվյալ ոլորտում գործունեություն իրականացնող ընկերությունների  պահանջարկի վերլուծության՝ ԵՄ երկրներ իրենց արտադրանքը արտահանելու նպատակով։

  1. Կարգավորմաննպատակը և բնույթը.

Նախագծի նպատակը տնտեսավարողների արտադրական գործընթացներում որակի կառավարման նորագույն համակարգերի ներդրման միջոցով հայաստանյան ընկերությունների      արտադրանքի որակի բարձրացումն է։

    Նախագծով առաջարկվում է մասնակի փոխհատուցել ՀՀ-ում գրանցված և փաստացի գործունեություն իրականացնող այն կազմակերպությունների և անհատ ձեռնարկատերերի կողմից կատարված համապատասխանության գնահատման և (կամ) խորհրդատուի ծառայության ծախսերը, որոնք իրականացնում են Էկոնոմիկայի նախարարի 2013 թվականի սեպտեմբերի 19-ի N 874-Ն հրամանով հաստատված «Տնտեսական գործունեության տեսակների դասակարգչի» «A (ԷՅ) Գյուղատնտեսություն, անտառային տնտեսություն և ձկնորսություն» բաժնի 01.1 (Ոչ բազմամյա մշակաբույսերի աճեցում), 01.2 (Բազմամյա մշակաբույսերի աճեցում), 01.3 (Տնկիների և այլ տնկանյութերի աճեցում), 01.4 (Անասնաբուծություն) և 03.2 (Ձկնաբուծություն) խմբերում, «C (ՍԻ) Մշակող արդյունաբերություն» բաժնում  , 18 «Պոլիգրաֆիական գործունեություն, գրառված կրիչների բազմացում», 33 «Մեքենաների և սարքավորանքի նորոգում և տեղադրում» հատվածների) դասերում ներառված գործունեության տեսակներից որևէ մեկը։

Հաշվի անելով Էկոնոմիկայի նախարարության կողմից իրականացվող ուսումնասիրությունները և հարցումները (համապատասխանության գնահատման մարմիններին և կազմակերպություններին)՝ փոխհատուցումը նախատեսվում է իրականացնել հետևյալ չափերով (հարցումների արդյունքում ներկայացվել են կառավարման համակարգերի ներդրման, սերտիֆիկատի ստացման և խորհրդատվական ծառայությունների արժեքների մասին տեղեկատվություն և ծրագրի նախագծով նախատեսված արժեքների ձևավորման համար հիմք են հանդիսացել վերջիններիս կողմից ներկայացված արժեքների միջինացված տվյալները)՝

  • ISO 9001 և ISO 14001 սերտիֆիկատների դեպքում` սերտիֆիկացման ծախսի 80%-ի չափով, բայց ոչ ավել քան 1 000 000 (մեկ միլիոն) դրամ և խորհրդատուի ծառայության դիմաց կատարված վճարումների 50%-ի չափով, բայց ոչ ավել քան 1 500 000 (մեկ միլիոն հինգ հարյուր հազար) դրամ.
  • ISO 22000 և FSSC 22000 սերտիֆիկատների դեպքում` սերտիֆիկացման ծախսի 80%-ի չափով, բայց ոչ ավել քան 1500000 (մեկ միլիոն հինգ հարյուր հազար) դրամ և խորհրդատուի ծառայության դիմաց կատարված վճարումների 50%-ի չափով բայց ոչ ավել քան  3 000 000 (երեք միլիոն) դրամ.
  • «Global G.A.P.», «Հալալ», «օրգանական» և «անցումային շրջանի օրգանական» սերտիֆիկատների դեպքում` սերտիֆիկացման ծախսի 80%-ի չափով, բայց ոչ ավել քան 1 500 000 (մեկ միլիոն հինգ հարյուր հազար) դրամ.
  • Առաջարկվող նախագծով սահմանվող Ծրագրի 3-րդ կետի 2-րդ ենթակետի գ-ից ժբ պարբերություններով սահմանված սերտիֆիկատների դեպքում` սերտիֆիկացման ծախսի 80%-ի չափով, բայց ոչ ավել քան քան 1 500 000 (մեկ միլիոն հինգ հարյուր հազար) դրամ և խորհրդատուի ծառայության դիմաց կատարված վճարումների 50%-ի չափով, բայց ոչ ավել քան 2 000 000 (երկու միլիոն) դրամ։          4-րդ կետով սահմանվող սերտիֆիկատների փոխհատուցման ծախսերի չափը ընտրվել են համաձայն վերլուծությունների՝ տես աղյուսակ 2․

Աղյուսակ 2 Սերտիֆիկատների արժեքները և ուղղվածությունը

 

Սերտիֆիկատ

Ուղղվածություն

Երկրներ՝ որտեղ կիրառվում  են

Արժեք

BSCI

Սոցիալական

Գերմանիա, Ֆրանսիա,Նիդեռլանդներ

Անդամավճար։ տարեկան 794,000–1,191,000 դրամ (կախված ընկերության շրջանառությունից)

Աուդիտի արժեք: 595,000-1,191,000 դրամ

SA8000

Սոցիալական

Գերմանիա, Ֆրանսիա,Նիդեռլանդներ, Իտալիա, Սկանդինավյան երկրներ, Ամերիկայի Միացյալ Նահանգներ, Մեծ Բրիտանիայի և Հյուսիսային Իռլանդիայի Միացյալ Թագավորություն

Սերտիֆիկատի արժեք։ 1,191,000- 1,985,000 դրամ

 

Աուդիտի արժեք: 794,000-1,588,000 դրամ

WRAP

Սոցիալական

Ամերիկայի Միացյալ Նահանգներ, Մեծ Բրիտանիայի և Հյուսիսային Իռլանդիայի Միացյալ Թագավորություն

Սերտիֆիկատի արժեք։ 260,000- 615,000 դրամ (կախված աշխատողների քանակից)

 

Աուդիտի արժեք: 600,000-1,588,000 դրամ(կախված ընկերության չափերից և տեղից)

SEDEX

Սոցիալական

Գերմանիա, Նիդեռլանդներ, Իտալիա, Շվեդիայի Թագավորություն

Անդամավճար։ տարեկան 70,000–80,000 դրամ

Աուդիտի արժեք: 580,000-980,000դրամ

OEKO-TEX Standard 100

Սոցիալական և շրջակա միջավայրի

Գերմանիա, Ֆրանսիա, Նիդեռլանդներ,  Մեծ Բրիտանիայի և Հյուսիսային Իռլանդիայի Միացյալ Թագավորություն

Սերտիֆիկատի արժեք։ 1,191,000- 2,382,000 դրամ

 Աուդիտի արժեք: 198,500-1,191,000-դրամ

GOTS

Սոցիալական և շրջակա միջավայրի

Գերմանիա, Ֆրանսիա, Նիդեռլանդներ,  Մեծ Բրիտանիայի և Հյուսիսային Իռլանդիայի Միացյալ Թագավորություն

Սերտիֆիկատի արժեք։ 1,985,000- 3,176,000 դրամ

 Աուդիտի արժեք: 397,000-1,191,000-դրամ

BCI

Սոցիալական և շրջակա միջավայրի

Գերմանիա,, Ֆրանսիա, Նիդեռլանդներ,  Մեծ Բրիտանիայի և Հյուսիսային Իռլանդիայի Միացյալ Թագավորություն

Անդամավճար։ տարեկան 595,500–3,970,000 դրամ (կախված ընկերության չափերից)

Աուդիտի արժեք: 794,000-1,985,000 դրամ

Fairtrade»

Սոցիալական և շրջակա միջավայրի

Գերմանիա, Նիդեռլանդներ, Իտալիա, Շվեդիայի Թագավորություն

Դիմումի վճար։ 200,000-398,000 դրամ

Աուդիտի արժեք: 794,000-1,985,000 դրամ

EU Ecolabel

շրջակա միջավայրի

ԵՄ անդամ երկրներ

Դիմումի վճար։ 82,000-820,000 դրամ

Ստուգման վճար: տարեկան 10,250,000 դրամ(կախված ընկերության չափերից)

 

C2C

շրջակա միջավայրի

Ամերիկայի Միացյալ Նահանգներ, Գերմանիա, Ֆրանսիա, Մեծ Բրիտանիայի և Հյուսիսային Իռլանդիայի Միացյալ Թագավորություն,  Նիդեռլանդներ, Կանադա, Ավստրալիա, Ճապոնիա, Հարավային Կորեա

Անդամավճար։ տարեկան 1,985,000–7,940,000 դրամ

Աուդիտի արժեք: 1,985,000–11,910,000 դրամ

 

Միաժամանակ կրկնությունից խուսափելու համար ՀՀ կառավարության 2023թ. N 138-Լ որոշման N 2 հավելվածով նախատեսված  ծրագիրը ներառվել է «Կառավարման համակարգերի և արտադրանքի համապատասխանության սերտիֆիկատների ստացման աջակցության ծրագիրը հաստատելու մասին» ՀՀ Կառավարության որոշման նախագծում։ Համապատասխանաբար ՀՀ կառավարության 2023 թ. N 138-Լ որոշման N 2 հավելվածով նախատեսված  ծրագրով հաստատված բյուջեն կտրամադրվի առաջարկվող Նախագծով սահմանվող ծրագրին՝ տեքստիլ ոլորտի ընկերությունների մասով։

  1. Նախագծի մշակման գործընթացում ներգրավված ինստիտուտները և անձինք.

Նախագիծը մշակվել է Էկոնոմիկայի նախարարության կողմից:

  1. Ակնկալվող արդյունքները.

Ակնկալվում է, որ նախագծի ընդունմամբ՝ 

  • Կարդիականացվեն ազգային արտադրողների բիզնես գործընթացները, որի արդյունքում կբարելավվի արտադրանքի որակը՝ համապատասխանելով ազգային և միջազգային լավագույն ստանդարտներին․
  • կկրճատվեն հայաստանյան արտադրողների՝ արտադրանքի արտադրության գործընթացի կազմակերպման և որակի հետ կապված ծախսերը, ինչի արդյունքում կբարելավվի հայկական արտադրանքի որակը:
  1. Ներկայացվող հարցի կապակցությամբ լրացուցիչ ֆինանսական միջոցների անհրաժեշտությունը և Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջեի եկամուտներում և ծախսերում սպասվելիք փոփոխությունները

Ըստ ՀՀ ՊԵԿ-ից ստացված տվյալների՝ 2022թ․ հունվարի դրությամբ Հայաստանում գործող տնտեսավարողներից մոտ 1800 իրականացնում են արտահանում։ Ուսումնասիրությունը ցույց է տալիս, որ նշված թվից մոտ 600-ն է այս կամ այն կերպ ներկայացված ինտերնետ հարթակում, որից սեփական կայք ունեցողների թիվը կազմում է մոտ 400: Նման ընկերություններն առավել կայացած են, ունեն արտադրական գործընթացները կատարելագործելու և հավաստագրվելու ավելի մեծ պոտենցիալ և կարիք։ Այնուամենայնիվ, հաշվի առնելով արդեն իսկ գործող մոտ 150 հավաստագրերի առկայությունը, որի համար կրկին դիմելու հնարավորությունը սահմանափակված է աջակցության ծրագրով, իրական շահառուների թիվը գնահատվում է մոտ 250: Բիզնեսների և հավաստագրման ոլորտի խորհրդատուների հետ քննարկումների արդյունքում կանխատեսվել են նաև սերտիֆիկատների համար դիմելու հետևյալ կշիռները՝ ISO 9001` 40%, ISO 22000` 30%, ISO 14001` 10%, «Հալալ»՝ 4%, «օրգանական»՝ 4%, «անցումային շրջանի օրգանական»՝ 2%, FSSC 22000` 5%, Global G.A.P.` 5%: Նախագծով նախատեսված փոխհատուցման առավելագույն շեմի կիրառման դեպքում պետական բյուջեից կատարվող ծախսերը ծրագրի գործողության ընթացքում (3 տարում) կկազմեն  725,000,000 դրամ։

Միաժամանակ, ակնկալվում է, որ որակի կառավարման համակարգերի արդիականացման արդյունքում ընկերությունները կդառնան առավել մրցունակ և կմեծացնեն վաճառքի ծավալները՝ ապահովելով պետական բյուջեի եկամուտների ավելացում։ Բացի այդ, կառավարման համակարգերի ներդրման և սերտիֆիկացման գործընթացում առաջանում է շինարարության (վերակառուցման) անհրաժեշտություն, հետևաբար և ծախսեր: Օրինակ, սննդամթերքի արտադրության դեպքում համապատասխանեցման ծախսերը կազմում են միջինում 80%, խորհրդատվության ծախսերը՝ 15%, հավաստագրի ստացման ծախսերը՝ 5%։ Ըստ այդմ, նախատեսվում է, որ վերը նշված ծախսերի արդյունքում իրականացվելիք լրացուցիչ շինարարական աշխատանքներից ակնկալվում է ստանալ ավելի քան 725,000,000 դրամ ԱԱՀ-ի, շահութահարկի և եկամտային հարկի գումարների տեսքով (միասին վերցրած՝ շինարարական ծախսերի 25%-ը)։  Եթե դրան ավելացնենք նաև խորհրդատվությունից գոյացող ԱԱՀ-ի, շահութահարկի և եկամտային հարկի գումարները, ինչպես նաև հավաստագրման արդյունքում արտադրության ծավալների ընդլայնման հետևանքով վճարվելիք հարկերը, ապա ծրագրի իրականացման ժամանակահատվածում սույն միջոցառման մասով պետական բյուջեի եկամուտները կգերազանցեն ծախսերը։

2025 թվականին ծրագրի համար պահանջվող միջոցները կնախատեսվեն ՀՀ պետական բյուջեից :

  1. Կապը ռազմավարական փաստաթղթերի հետ. Հայաստանի վերափոխման ռազմավարություն 2050, Կառավարության 2021-2026թթ. ծրագիր, ոլորտային և/կամ այլ ռազմավարություններ

Նախագծի ընդունումը բխում է ՀՀ կառավարության 2021-2026թթ․ ծրագրի «2.1 Մշակող արդյունաբերություն» բաժնով և ՀՀ կառավարության 2021 թվականի օգոստոսի 18-ի N 1363-Ա որոշման «2. Տնտեսություն» գլխի «»Արտաքին տնտեսական քաղաքականություն և արտահանման խթանում» բաժնով նախատեսված գործողություններից (մասնավորապես՝ խրախուսվելու է մշակող արդյունաբերությունում ISO սերտիֆիկատների ձեռքբերումը), Հայաստանի Հանրապետության գյուղատնտեսության ոլորտի տնտեսական զարգացումն ապահովող հիմնական ուղղությունների 2020-2030 թվականների ռազմավարության 13-րդ մասով նախատեսված «Գյուղատնտեսության ոլորտի գերակայություններից» (Սննդամթերքի անվտանգության ժամանակակից ստանդարտների ապահովում, բուսասանիտարական չափանիշների, հավաստագրման արդիականացված համակարգերի ու մեթոդների կիրառում, ինչպես նաև Արդյունաբերության երկարաժամկետ մրցունակության տեսանկյունից Կառավարությունը քայլեր է ձեռնարկելու ինչպես տեղական, այնպես էլ միջազգային շուկաներում տարատեսակ տեղական արտադրանքների ներկայացվածության, արտահանման շուկաների դիվերսիֆիկացման և արտահանման խթանման ապահովման ու զարգացման ուղղությամբ):

  • Քննարկվել է

    04.12.2024 - 19.12.2024

  • Տեսակ

    Որոշում

  • Ոլորտ

    Էկոնոմիկա

  • Գերատեսչություն

    Էկոնոմիկայի նախարարություն

Ուղարկել առաջարկ էլեկտրոնային փոստով

Ձեր ուղարկած առաջարկը կտեղադրվի կայքում 10 աշխ. օրվա ընթացքում

Չեղարկել

Դիտումներ` 3141

Տպել

Առաջարկներ`

Եվրոպական Միություն
Այս կայքը ստեղծվել և թարմացվել է Եվրոպական միության ֆինանսական աջակցությամբ: Կայքի բովանդակության համար պատասխանատվություն են կրում հեղինակները, և պարտադիր չէ, որ այն արտահայտի Եվրոպական միության, ՄԱԿ-ի Զարգացման ծրագրի, ՄԱԿ-ի բնակչության հիմնադրամի, ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի և ԵԱՀԿ-ի տեսակետները: