Բարի գալուստ կայքի թարմացված տարբերակ
Добавить в избранное

ՀՀԿՀ «ՇԵՆՔԵՐԻ ԵՎ ՇԻՆՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՏԵՂԵԿԱՏՎԱԿԱՆ ՄՈԴԵԼԱՎՈՐՈՒՄ. ՏԵՂԵԿԱՏՎԱԿԱՆ ՄՈԴԵԼԱՎՈՐՄԱՆ ՏԵԽՆՈԼՈԳԻԱՆԵՐԻ ԿԻՐԱՌՄԱՄԲ ՆԱԽԱԳԾԵՐԻ ՄՇԱԿՄԱՆ ԿԱՆՈՆՆԵՐ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՆՈՆՆԵՐԻ ՀԱՎԱՔԱԾՈՒ

ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

«ՀՀԿՀ  «ՇԵՆՔԵՐԻ ԵՎ ՇԻՆՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՏԵՂԵԿԱՏՎԱԿԱՆ ՄՈԴԵԼԱՎՈՐՈՒՄ. ՏԵՂԵԿԱՏՎԱԿԱՆ ՄՈԴԵԼԱՎՈՐՄԱՆ ՏԵԽՆՈԼՈԳԻԱՆԵՐԻ ԿԻՐԱՌՄԱՄԲ ՆԱԽԱԳԾԵՐԻ ՄՇԱԿՄԱՆ ԿԱՆՈՆՆԵՐ» ԿԱՆՈՆՆԵՐԻ ՀԱՎԱՔԱԾՈՒՆ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՔԱՂԱՔԱՇԻՆՈՒԹՅԱՆ ԿՈՄԻՏԵԻ ՆԱԽԱԳԱՀԻ ՀՐԱՄԱՆԻ ՆԱԽԱԳԾԻ

 

1. Անհրաժեշտությունը

«ՀՀԿՀ «Շենքերի և շինությունների տեղեկատվական մոդելավորում. Տեղեկատվական մոդելավորման տեխնոլոգիաների կիրառմամբ նախագծերի մշակման կանոններ» կանոնների հավաքածուի մշակման անհրաժեշտությունը պայմանավորված է տեղեկատվական  տեխնոլոգիաների զարգացմամբ և ենթադրում է ընդհանուր շինարարության ոլորտում քաղաքաշինության սուբյեկտների պարտավորությունը՝ ձևավորել, կիրառել և  պահպանել շինարարական օբյեկտների նախագծեր, ինչպես նաև խթանել և հաշվի առնել դրանց կիրառության արդյունավետությունը:

 

2. Ընթացիկ իրավիճակը և խնդիրները

 

Ներկայումս ՀՀ տարածքում շենքերի և շինությունների տեղեկատվական մոդելավորման BIM (Building Information Modeling) տեխնոլոգիաների կիրառմամբ նախագծերի մշակման կանոնները մշակված չեն: Կանոնակարգման առարկան շինարարական օբյեկտների թվային տեղեկատվական մոդելներն են՝ որպես նախագային փաստաթղթղերի թվային տեղեկատվական մոդելների տեսակ։ Կանոնակարգման համաձայն՝ նախագծի թվային տեղեկատվական մոդելը հասկացվում է որպես նախագծի վերաբերյալ տեխնիկական և տեխնոլոգիական տվյալների, դրանց  փոխկապակցված գործընթացների շարք, որը ներկայացված է թվային օբյեկտ-տարածական ձևով: Տեղեկատվական մոդելի կիրառությունը թույլ կտա.

- ապահովել տվյալների ամբողջականությունը, կիրառաության մատչելիությունն ու հասանելությունը, ճշգրտությունը, շարունակականությունը և հետևողականությունը տեղեկատվական հոսքերում շինարարական նախագծերի պատրաստման և իրականացման համար տեղեկատվական մոդելների օգտագործման սցենարների միջև,

- համակարգային հիմքեր դնել շինարարական ծրագրի մասնակիցների համար մեկ տեղեկատվական հարթակ ստեղծելու միջոցով, բարձրացնելով նրանց տեղեկատվության ստացման արդյունավետությունը (արագությունը) և բարելավելով հաշվետվությունների և կանխատեսումների գնահատումների որակը,

- նվազեցնել շինարարական նախագծերի իրականացման տարբեր տարբերակների և սցենարների մշակման աշխատատարությունը (բարդությունը)՝ տնտեսական արդյունավետության, կազմակերպչական և տեխնոլոգիական հուսալիության տեսանկյունից առավել ռացիոնալը գտնելու համար,

- նպաստել որոշակի կազմակերպչական և տեխնոլոգիական լուծումների վերօգտագործումը, ներառյալ դրանց համեմատական վերլուծության անցկացման հնարավորությունը:

Հաշվի առնելով վերոգրյալը՝ որպես պահանջված առաջնահերթություն, ՀՀ քաղաքաշինության կոմիտեն ՀՀ 2024 թվականների պետական բյուջեների միջոցների հաշվին նախաձեռնել է Կաննոների հավաքածուի  մշակման գործընթացը: 2024 թվականի փետրվարի 23-ին կնքված N ՀՀՔԿ-ԳՀԱՇՁԲ-24/16 պետական գնման պայմանագրի համաձայն՝ <Սեյսմշին> սահմանափակ պատասխանատվությամբ ընկերությանը պատվիրվել են Նորմերի մշակման և տեղայնացման աշխատանքները: Աշխատանքների կատարման ժամկետ է սահմանվել 240 օրացուցային օր:

Մշակված փաստաթղթի առաջին և երկրորդ խմբագրությունները սահմանված կարգով ներկայացվել են շահագրգիռ մարմինների և կազմակերպությունների քննարկմանը, որից հետո այն վերջնամշակվել է և առաջարկվել պետական իրավական փորձաքննության՝ «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի պահանջին համապատասխան:

 

2.1. Կապը ռազմավարական փաստաթղթերի հետ

ՀՀ կառավարության 2021 թվականի նոյեմբերի 18-ի N 1902-Լ որոշում՝

Հավելված N 1, «Քաղաքաշինության կոմիտե» բաժին, կետ 5. «Քաղաքաշինության բնագավառի նորմատիվ փաստաթղթերի մշակման, արդիականացման և միջազգային նորմերին ներդաշնակեցման ապահովում՝ ըստ ձևավորվող խնդիրների լուծման առաջնահերթությունների»,

ՀՀ կառավարության 2021 թվականի ապրիլի 8-ի «ՀՀ քաղաքաշինության բնագավառի ռազմավարական ծրագիրը և ծրագրի իրագործումն ապահովող միջոցառումների ցանկը հաստատելու մասին» N 531-Լ որոշում՝

Հավելված N 2, նպատակ 12. «Նորմատիվատեխնիկական փաստաթղթերի համակարգի արդիականացում»:

Միաժամանակ հարկ է նշել, որ «ՀՀԿՀ «Շենքերի և շինությունների տեղեկատվական մոդելավորում. Տեղեկատվական մոդելավորման տեխնոլոգիաների կիրառմամբ նախագծերի մշակման կանոններ» ՀՀ կանոնների հավաքածուն հաստատելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության քաղաքաշինության կոմիտեի նախագահի հրամանի նախագծի ընդունումը լրացուցիչ ֆինանսական միջոցների անհրաժեշտություն և պետական բյուջեի եկամուտներում և ծախսերում փոփոխություններ չի առաջացնում:

 

3. Նախագծի մշակման գործընթացում ներգրավված ինստիտուտները և անձինք

Նախագիծը մշակվել է ՀՀ քաղաքաշինության կոմիտեի և <Սեյսմշին> սահմանափակ պատասխանատվությամբ  ընկերության կողմից:

 

4. Ակնկալվող արդյունքը

Արդիական նորմատիվ փաստաթղթի ձեռքբերում, նախագծային և շինարարական օբյեկտների արդյունքային ցուցանիշների համապատասխանեցում միջազգային չափանիշներին:

  • Обсуждалось

    04.02.2025 - 19.02.2025

  • Тип

    Приказ

  • Область

    Градостроителство

  • Министерство

    Комитет по градостроительству

Отправить рекомендацию по электронной почте

Ваше предложение будет опубликовано на сайте в течение 10 рабочих дней

Отмена

Просмотры 2071

Принт

Предложения

Դավիթ Սիրունյան

19.02.2025

Հարգելի գործընկերներ, հիմք ընդունելով ՀՀՇՆ10-01-2014 «ՇԻՆԱՐԱՐՈՒԹՅՈՒՆՈՒՄ ՆՈՐՄԱՏԻՎ ՓԱՍՏԱԹՂԹԵՐԻ ՀԱՄԱԿԱՐԳ. ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐ» ՇԻՆԱՐԱՐԱԿԱՆ ՆՈՐՄԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ԵՎ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՔԱՂԱՔԱՇԻՆՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐԻ 2001 ԹՎԱԿԱՆԻ ՀՈԿՏԵՄԲԵՐԻ 1-Ի N 82 ՀՐԱՄԱՆՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ փաստաթղթի 22-րդ կետը՝ Հայաստանի Հանրապետության նախագծման և շինարարության կանոնների հավաքածուները (այսուհետև՝ կանոնների հավաքածուներ) նախատեսված են՝ համապատասխան շինարարական նորմերի հետ համատեղ շինարարության ոլորտում կամավորության սկզբունքով կիրառման համար և պետք է ներառեն շինարարական նորմերի պահանջների կատարման համար գործնականորեն ստուգված հանձնարարականներ: Սակայն, ես չգիտեմ ՀՀ-ի կողմից հաստատված և քաղաքաշինության կայքում տեղադրված որևէ շինարարական նորմ՝ կապված տեղեկատվական մոդելավորման հետ: Հետևաբար, այս կանոնները արդեն իսկ դառնում են անհասկանալի: Անհասկանալի է նաև այս կանոնների հիմքում դրված շինարարական նորմերի պահանջների կատարման համար գործնականորեն ստուգված լինելը, քանի որ գոյություն չունի այդ շինարարական նորմը: Արդյունքում՝ այս փաստաթուղթը արդեն իսկ իրավական տեսանկյունից անհասկանալի է:

Դավիթ Սիրունյան

19.02.2025

1.2 կետում արված ձևակերպումը՝ «Սույն կանոնների հավաքածուի պահանջները տարածվում են տեղեկատվական մոդելավորման տեխնոլոգիայով իրականացվող շինարարական օբյեկտների նախագծման գործընթացների վրա և կարող են կիրառվել կապիտալ շինարարության բնակելի, հասարակական և արտադրական նպատակային նշանակության օբյեկտների, այդ թվում՝ գծային կառուցվածքների կառուցման, վերակառուցման, վերականգնման, հիմնանորոգման, արդիականացման (վերազինման), ընդլայնման, նորոգման, կոնսերվացման, շահագործման և կազմաքանդման ժամանակ։» Վերը նշված ՀՀՇՆ-ում հստակ գրված է, որ կանոնների հավաքածուն կամավորական օգտագործման համար է։ Հետևաբար 1․2 կետում արված «Սույն կանոնների հավաքածուի պահանջները տարածվում են» արտահայտությունը տեղին չէ։ Նաև, այս ամենից ելնելով, հարկ եմ համարում բարձրաձայնել այն, որ 04․12․2024-ին հրապարակված նախագծի հավելվածը իսկզբանե գրված է եղել որպես ՀՀՇՆ։ Չի կարելի ուղղակի փոխելով փաստաթղթի վերնագիրը ասել, որ հիմա ունենք այլ իրավական ուժ ունեցող փաստաթուղթ, քանզի այս փաստաթղթերը ունեն տարբեր բովանդակային ձևակերպումներ։ Հետևաբար, առաջարկում եմ հիմնովին վերանայել այս փաստաթղթի կառուցվածքը և ձևակերպումները։

Դավիթ Սիրունյան

19.02.2025

Աղյուսակ 2-ում, «Համառոտագիր»-ի դիմաց նշված «Գործընթաց, որում մասնագիտացված բախումների հայտնաբերման ծրագրային գործիքներն օգտագործվում են տեխնիկական լուծումների տարածական համակարգման և համաձայնեցման համար: Բախումների հայտնաբերումն իրականացվում է ամփոփիչ թվային տեղեկատվական մոդելի հիման վրա» նախադասության մեջ «մասնագիտացված բախումներ» արտահայտությունը մեղմ ասած անհասկանալի է։ Կարծում եմ այստող առկա է թարգմանության թերություն այն նյութից որն օգտագործվել է որպես սկզբնաղբյուր, և այստեղ ձևակերպումը պետք է լինի հետևյալ կերպ՝ «Գործընթաց, որում բախումների հայտնաբերման մասնագիտացված ծրագրային գործիքներն օգտագործվում են տեխնիկական լուծումների տարածական համակարգման և համաձայնեցման համար:» Եվ խնդրում եմ մի բերեք անհասկանալի հիմնավորումներ այն մասին, որ այլ տողերում այս մասին իբր բացատրված է։ Այստեղ խոսում ենք կոնկրետ արտահայտության վերաբերյալ։

Узнать больше
Եվրոպական Միություն
Այս կայքը ստեղծվել և թարմացվել է Եվրոպական միության ֆինանսական աջակցությամբ: Կայքի բովանդակության համար պատասխանատվություն են կրում հեղինակները, և պարտադիր չէ, որ այն արտահայտի Եվրոպական միության, ՄԱԿ-ի Զարգացման ծրագրի, ՄԱԿ-ի բնակչության հիմնադրամի, ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի և ԵԱՀԿ-ի տեսակետները: