Հիշել նախագիծը

«ՇԻՆԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԳՆԱԳՈՅԱՑՄԱՆ ՄԵԹՈԴԱԲԱՆՈՒԹՅԱՆ ԱՐԴԻԱԿԱՆԱՑՄԱՆ ՀԱՅԵՑԱԿԱՐԳԸ ԵՎ ԴՐԱՆԻՑ ԲԽՈՂ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ԾՐԱԳԻՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ ՈՐՈՇՄԱՆ ՆԱԽԱԳԻԾ

ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

«ՇԻՆԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ  ԳՆԱԳՈՅԱՑՄԱՆ   ՄԵԹՈԴԱԲԱՆՈՒԹՅԱՆ

ԱՐԴԻԱԿԱՆԱՑՄԱՆ  ՀԱՅԵՑԱԿԱՐԳԸ  ԵՎ ԴՐԱՆԻՑ ԲԽՈՂ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ  ԾՐԱԳԻՐԸ  ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ  ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ ՈՐՈՇՄԱՆ ՆԱԽԱԳԾԻ

 

1. Անհրաժեշտությունը

        Նախագծի ընդունումը պայմանավորված է շինարարության գնագոյացման մեթոդաբանության արդիականացման, դրան առնչվող օրենսդրական, ենթաօրենսդրական իրավական ակտերի, նորմատիվատեխնիկական փաստաթղթերի կատարելագործման, ժամանակին համընթաց երկարաժամկետ ռազմավարության մշակման, ինչպես նաև ՀՀ կառավարության 2019 թվականի մայիսի 16-ի N 650-Լ որոշմամբ հաստատված N1 հավելվածի 364.2 կետի միջոցառման կատարմամբ ակնկալվող արդյունքին հասնելու  անհրաժեշտությամբ:

2. Ընթացիկ իրավիճակը և խնդիրները

       Ներկայումս, ոլորտում կապիտալ ներդրումների կամ շինմոնտաժային աշխատանքների (նախահաշվային) արժեքի հաշվարկման հիմքում հիմնականում դիտարկվում են Խորհրդային տարիներին մշակված՝ 1984թվականին հաստատված ելակետային (բազային) տվյալներն ու դրանց պարբերաբար ինդեքսավորման  սկզբունքը:

      Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2011թվականի հունիսի 23-ի N 879-Ն որոշմամբ հաստատված գործող գներով շինարարական աշխատանքների արժեքի հաշվարկման Կարգի մեթոդաբանությամբ՝ առկա բանաձևերը փոխկապակցված են 1984թվականի գնացուցակների և դրանց նկատմամբ կիրառվող ինդեքսների ու Հայաստանի Հանրապետության ազգային վիճակագրական ծառայության տվյալների հետ, որոնք արդիականացման կարիք ունեն:

      Գործող (ЕРЕР) ժողովածուներում բացակայում են նոր նյութերով, կառուցվածքներով, սարքավորումներով, մեքենաներով, մեխանիզմներով, կաղապարամածային համակարգերով իրականացվող աշխատանքների (տեխնոլոգիաների) նկարագրերը և նախահաշվային նորմերը:

       Կիրառելի չեն նաև նախկին արտադրական նորմերը (ЕНиР) նոր շինարարական նյութերի արժեքի, աշխատավարձի իրական ծախսերի որոշման համար՝ տեխնիկական նոր միջոցների՝ մեքենա-մեխանիզմների, սարքավորուների և շինարարական տեխնոլոգիաների վերաբերյալ տեղեկատվության բացակայության պատճառով:

      Գնագոյացման նորմատիվային բազայի անկատարությունը հանգեցնում է խնդրահարույց  իրավիճակների, նպաստելով ներդրումային (կառուցապատման) ծրագրերի անարդյունավետ ընթացքին:

       Պետական ներդրումային ծրագրերի պարագայում նախահաշվային փաստաթղթերի մշակման հիմքում դիտարկվում է բազիսաինդեքսային (այն է՝ ոլորտում գործող նորմատիվ ակտերով սահմանված նախահաշվի կազմման) մեթոդը, որը չի համապատասխանում մրցակցային շուկայում գործող առաջարկ-պահանջարկ սկզբունքին:

       Հաշվի առնելով վերոգրյալը՝ բազիսաինդեքսային մեթոդի փոխարեն Նախագծով առաջարկվում է ներդնել շինարարությունում գնագոյացման ռեսուրսային հաշվարկի մեթոդաբանությունը՝ այն է՝ ընթացիկ գների հաշվառմամբ քաղաքաշինական օբյեկտի նախահաշվային իրական արժեքի որոշման ամենաարդյունավետ  տարբերակը, որի շրջանակներում կարևորվում է մոնիտորինգային կենտրոնների և բազային տվյալների շտեմարանի  ստեղծման անհրաժեշտությունը:

       Գործընթացը ենթադրում է նաև մեծ ծավալով օրենսդրական և ենթաօրենսդրական  փոփոխություններ, բարեփոխումներ և հաջորդական կատարելագործում, շինարարության BIM ինֆորմացիոն մոդելի  ձևավորման սկզբունքների կիրառում:

Հայեցակարգով նախատեսվող միջոցառումների արդյունքային ցուցանիշները

-    ուղղակի արդյունքների մասով  ֆինանսական միջոցներ չեն պահանջի,

-  միջանկյալ արդյունքների մասով կպահանջվեն որոշակի ֆինանսական միջոցներ նորմատիվ փաստաթղթերի մի մասի մրցութային կարգով ձեռքբերման համար,

-    վերջնական արդյունքի մասով ֆինանսական ներդրումների կանխատեսումները կարող են հստակեցվել միայն ուղղակի և միջանկյալ արդյունքներն ապահովելու պարագայում:

Հայեցակարգին կից ներկայացված է նաև առաջնահերթ այն միջոցառումների ծրագիրը, որոնք ֆինանսավորում չեն պահանջի 2021-2023թթ հատվածում:

      Միաժամանակ հարկ է նշել, որ «Շինարարության գնագոյացման մեթոդաբանության արդիականացման հայեցակարգը և դրանից բխող միջոցառումների ծրագիրը հաստատելու մասին» ՀՀ կառավարության որոշման   նախագծի ընդունման կապակցությամբ լրացուցիչ ֆինանսական միջոցների անհրաժեշտություն, պետական բյուջեի եկամուտներում  և ծախսերում փոփոխություններ կարող են նախատեսվել՝ միջոցառումների ծրագրի կատարման անհրաժեշտությամբ։

2.1 Կապը ռազմավարական փաստաթղթերի հետ

- «Քաղաքաշինության մասին» ՀՀ օրենք

- ՀՀ կառավարության ապրիլի 8-ի «ՀՀ քաղաքաշինության բնագավառի ռազմավարական ծրագիրը և ծրագրի իրագործումն ապահովող միջոցառումների ցանկը հաստատելու մասին» N531-Լ որոշում

3. Նախագծի մշակման գործընթացում ներգրավված ինստիտուտները և անձինք

       ՀՀ քաղաքաշինության կոմիտեի աշխատակիցները, ինչպես նաև մասնագիտական դիրքորոշումներ ներկայացրած  հաստատություններն ու  կազմակերպությունները՝ Հայաստանի շինարարների միություն, Ճարտարապետության և շինարարության Հայաստանի ազգային համալսարան, «Հայնախագիծ» ԲԲԸ, ՀՀ նախագծողների միություն:

4. Ակնկալվող արդյունքը

        Քաղաքաշինության ոլորտում գործող սուբյեկտների համար իրավահավասար պայմանների ստեղծում, ոլորտի արմատական բարեփոխում (կառույցների ինֆորմացիոն մոդելավորման նախագծերի մշակումից մինչև կառուցապատման ծրագրեր)՝ քաղաքաշինական սուբյեկտների միջև՝ Պատվիրատու-Կապալառու հարաբերությունների հստակեցում, վստահության ամրապնդում, քաղաքաշինական օբյեկտների որակական ցուցանիշների բարձրացում, գնահատման իրական ծախսերի կանխատեսում և հաշվարկ:

 

  • Քննարկվել է

    04.11.2021 - 19.11.2021

  • Տեսակ

    Որոշում

  • Ոլորտ

    Քաղաքաշինություն

  • Նախարարություն

    Քաղաքաշինության կոմիտե

Ուղարկել նամակ նախագծի հեղինակին

Ձեր ուղարկած առաջարկը կտեղադրվի կայքում 10 աշխ. օրվա ընթացքում

Չեղարկել

Դիտումներ` 4255

Տպել

Առաջարկներ`

,,Քաղաքաշինություն և տնտեսություն,, ՀԿ

19.11.2021

Ներկայացված նախագիծը քննադատությանը չի դիմանում, քանի որ նրանում առկա տեղեկությունները ոչ միայն հակասում են մեկը մյուսին, այլև բացակայում է տրամաբանական կառուցվածքը: Թերևս կարելի է անդրադառնալ հենց 1-ին կետին, որտեղ նշվում է, որ ծախսերի գնահատման համակարգի բարեփոխման անհրաժեշտությունը պետական բյուջեի մասով պայմանավորված է միայն պետական ներդրումային ծախսերի արդյունավետ պլանավորմամբ: Պետք է հաշվի առնել, որ, բարեփոխման նպատակը ներկայացնելիս, ընդանրապես, հստակ անդրադարձ չկա պետական բյուջեի միջոցների արդյունավետ օգտագործման վերաբերյալ: Այսինքն, նման պարագայում կարող ենք եզրակացնել, որ ՀՀ պետական բյուջեի արդյունավետ օգտագործման խնդիրը չի համարվում առաջնահերթ թիրախ: Հատկանշական է նաև, որ 51-րդ կետի 5-րդ ենթակետով նախատեսվում է նորմատիվ փաստաթղթերի մշակման աշխատանքների կամ խորհրդատվական ծառայությունների ձեռքբերման մրցութային գործընթացների կազմակերպում և պետական պայմանագրի կնքում, սակայն ներկայացված հավելված 2-ի «Ֆինանսավորման աղբյուրը, ֆինանսական միջոցների չափը» սյունակում նշվում է միայն, որ«ֆինանսավորում չի պահանջում»: ՀՀ քաղաքաշինության կոմիտեին առաջարկում ենք գործող գներով շինարարության արժեքի հաշվարկման մեթոդաբանության լրամշակման նպատակով միջոցներ ձեռնարկել՝ անկախ այն բանից, որ նրանց համար շատ դժվար, միգուցե անհնար համարվող գործընթաց է:

,,Քաղաքաշինություն և տնտեսություն,, ՀԿ

19.11.2021

Առաջարկվում է ստեղծել, այսպես կոչված, մոնիթորինգային մասնագիտացված կենտրոններ, սակայն ներկայացված չեն դրանց ստեղծման և շահագործման հետ կապված առնվազն մոտավոր ֆինանսական հաշվարկները, որպեսզի պարզ դառնա ինչ բեռ է նախատեսվում ՀՀ պետական բյուջեի վրա, և արդյո՞ք նման ծախսերը կարդարացվեն՝ համեմատելով հնարավոր դրական արդյունքները: Այս կոնտեքստում պետք հաշվի առնել նոր կոռորպցիոն ռիսկերի մեծ օջախ ստեղծելու հավանականությունը, քանի որ, չունենալով գործող գներով շինարարության արժեքի հաշվարկման հստակ մեթոդաբանություն, մոնիթորինգ իրականացնողները չեն ունենալու գործիքակազմ, որով հնարավոր կլինի հաստատել հավաքագրվող տեղեկատվության հիմնավորված լինելը, որի պատճառով շատ դեպքերում կարող է ներկայացվել որոշ շրջանակների համար ցանկալի տեղեկատվություն: Չի կարելի կոմիտեի ենթակայության տակ գտնվող նոր ստորաբաժանումներ ունենալու ցանկությունը դարձնել ինքնանպատակ: ՀՀ քաղաքաշինության կոմիտեի կողմից ներկայացված հայեցակարգը որոշակիորեն հիմնավորված կլիներ միայն այն դեպքում, եթե ունենայինք գործող գներով շինարարության արժեքի հաշվարկման լրամշակված մեթոդաբանություն: Ներկայումս, թեկուզ և իրենց պատկերացրած մոնիթորինգային կենտրոնների առկայության դեպքում ՀՀ տարածքում կառուցվող շենքերի, կառուցվածքների և շինարարական աշխատանքների տեսակների արժեքի խոշորացված ցուցանիշների ժողովածուի լրամշակումը և իրենց պատկերացրած շենքի ինֆորմացիոն մոդելավորման (BIM- Building Information Modeling) տեխնոլոգիաների կիրառմամբ շինարարական ծրագրերի ինֆորմացիոն մոդելավորման համար մեթոդական ուղեցույցի մշակումը կնմանվի նրան, որ կինը և տղամարդը համարելով, որ թոռ ունենալը շատ լավ բան է ցանկանան մինգամից թոռ ունենալ:

,,Քաղաքաշինություն և տնտեսություն,, ՀԿ

19.11.2021

Ներկայացվել է շինարարության գնագոյացման մեթոդաբանության հայեցակարգ որտեղ միջազգային փորձի վերաբերյալ ընդամենը նշվում է , 1. եվրոպական և ԱՊՀ երկրներում կիրառվող ժամանակակից ռեսուրսային մեթոդի համեմատությամբ տվյալ (բազիսաինդեքսային) մեթոդը համարվում է ոչ արդիական (ԿԵՏ 19) 2. պետք է ուսումնասիրել Եվրոպական միության (ԵՄ) և Անկախ Պետությունների Համագործակցության (ԱՊՀ և այդ թվում Ռուսաստանի Դաշնությունում) երկրներում գործող գնագոյացման նորմատիվատեխնիկական փաստաթղթերի մշակման ընդհանուր մեթոդաբանության առանձնահատկությունները(ԿԵՏ 38 ) Այսինքն, կարող ենք փաստել, որ առանց միջազգային փորձի ուսումնասիրության, ներկայացվել է հայեցակարգ: Այնինչ, պետք է ուսումնասիրվեր առկա միջազգային փորձը, ներկայացնելով առնվազն` առաջադեմ երկրներում, ինչպես նաև ՀՀ հետ սոցիալ-տնտեսական համադրելի մակարդակ ունեցող երկրներում բնագավառի խնդիրները, դրանց լուծման համար ձեռնարկված քայլերը և դրանց արդյունավետությունը՝ արտահայտված կոնկրետ ցուցանիշներով:

Տեսնել ավելին