Հիշել նախագիծը

«Կենդանական աշխարհի մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին», «ՀՀ վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ օրենսգրքում լրացումներ կատարելու մասին», «Հայաստանի Հանրապետության հարկային օրենսգրքում փոփոխություն և լրացում կատարելու մասին» և «Պետական տուրքի մասին» ՀՀ օրենքում լրացումներ կատարելու մասին» օրենքների նախագծերի փաթեթը

«Կենդանական աշխարհի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի կարգավորման առանցքային ուղղություններն են՝

  • անազատ և կիսաազատ պայմաններում վայրի կենդանիների, այդ թվում` Հայաստանի Հանրապետության Կարմիր գրքում գրանցված կենդանիների պահելու և օգտագործելու իրավահարաբերությունների կանոնակարգման պահանջը: Oրենքի համապատասխան հոդվածներում նախատեսվել են համապատասխան փոփոխություններ` նպատակաուղղված դրանց պահելու գործընթացն առավել կանոնակարգված և վերահսկելի դարձնելուն: Օրենքի նախագծում նախատեսվում է անցումային դրույթներ, որով Օրենքի ընդունումից հետո վայրի կենդանիներ անազատ պայմաններում պահողներին (անկախ տվյալ վայրի կենդանու ձեռքբերումը հաստատող փաստաթղթի առկայությունից) տրամադրվում է 12 ամիս ժամանակ՝ գալու և լիազոր մարմնից դրանց պահման թույլտվություն ստանալու և դրանց  հաշվառման տվյալները լիազոր մարմնին տրամադրելու համար։
  • Առաջարկվող փոփոխությունների միջոցով նախատեսվում է կարգավորել կենդանական աշխարհի օբյեկտների օգտագործման տեսակներին առնչվող Օրենքի համապատասխան հոդվածները՝ օգտագործման գործընթացի կանոնակարգման և վարչարարության նվազեցման նպատակով:
  • Կենդանական աշխարհի օբյեկտների սոցիալական նպատակներով օգտագործման համար սահմանվել է բացառություն՝ հիմքում դնելով այն կարգավորումը, որով Հարկային օրենսգրքում սահմանվել է դրույթ կենսաթոշակային տարիքի անձանց համար սիրողական ձկնորսության իրականացման համար բնօգտագործման վճար չգանձելու՝ հետևաբար օգտագործման այդ ենթատեսակի անվճար լինելու մասին։
  • Ելնելով այն հանգամանքից, որ ներկայումս Հայաստանի Հանրապետության օրնսդրությամբ արգելված է միայն ապօրինի որսը, իսկ որսի օբյեկտ հանդիսացող կամ չհանդիսացող վայրի կենդանիների, դրանց մասերի և արգասիքների, ինչպես նաև դրանք պարունակող կենդանաբանական հավաքածուների վաճառքը, իրացնելու նպատակով ձեռքբերումն ու փոխանակումը առանց ծագման օրինականությունը հաստատող փաստաթղթերի օրենսդրությամբ կարգավորված չէ, ապա նախագծով առաջարկվում է լրացում, որով կնախատեսվի օրենսդրական արգելք վերոնշյալ գործունեության համար, ինչը լուրջ կանխարգելիչ դեր ու նշանակություն կունենա հասարակության, առանձին անհատների համար, ովքեր, օգտվելով օրենսդրական այս բացից, իրենց գործությամբ վնաս են հասցնում շրջակա բնական միջավայրին և պետությանը: Նմանատիպ գործունեության համար նախատեսված պատասխանատվության կիրառումը նաև պատժիչ դեր ու նշանակություն կունենա։ Ակնկալվում է որսի օբյեկտ հանդիսացող կամ չհանդիսացող վայրի կենդանիների, դրանց մասերի, արգասիքների, ինչպես նաև դրանք պարունակող կենդանաբանական հավաքածուների վաճառքի, իրացնելու նպատակով ձեռքբերման ու փոխանակման իրավահարաբերությունները տեղափոխել վերահսկելի և առավել թափանցիկ դաշտ, նվազեցնել  կենդանական աշխարհին հասցվող վնասների ծավալները:
  • Լրամշակվել են Օրենքում օգտագործված որոշ հասկացություններ, ավելացվել են նաև մի շարք նոր հասկացություններ, որոնց վերաբերյալ Օրենքում ներառվել են դրույթներ:
  • ՀՀ Սահմանադրությանը համապատասխանեցնելու նպատակով գործող օրենքի նախաբանում «ՀՀ կենդանական աշխարհը պետության բացառիկ սեփականությունն է» նախադասությունից հանվել է «բացառիկ» բառը։

         Հայաստանի Հանրապետության վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ օրենսգրքում նախատեսվող լրացումներով կարգավորումների նպատակը կայանում է նրանում, որ «Կենդանական աշխարհի մասին» օրենքում լրացվող հոդվածներին համապատասխան կիրառվեն պատասխանատվության միջոցներ։ Դա կհանգեցնի նրան, որ Օրենքով կարգավորվող իրավահարաբերությունները կտեղափոխվեն վերահսկելի և առավել թափանցիկ դաշտ։

         Հայաստանի Հանրապետության հարկային օրենսգրքում  նախատեսվող փոփոխությունով և լրացումով պայմանավորված  կարգավորումների նպատակը «Կենդանական աշխարհի մասին» օրենքում  լրացվող հոդվածներին համապատասխան դրույթների ամրագրումն է, մասնավորապես՝ կենդանական աշխարհի օգտագործման որոշ տեսակների համար բնօգտագործման վճարի  գանձման հիմքի ամրագրումը, ինչպես նաև կենսաթոշակային տարիքի և հաշմանդամ մարդկանց համար սիրողական նպատակներով ձկնոսության դեպքում արտոնություն տալն է և դրա անվճար դարձնելը՝ նպատակ հետապնդելով հեշտացնել այդ տարիքային և խոցելի խմբի մարդկանց համար գործընթացը և լուծել նրանց համար  որոշակի սոցիալական խնդիրներ։

«Պետական տուրքի մասին» Հայաստանի Հարապետության օրենքում լրացումներ կատարելու անհարժեշտությունը բխում է այն հանգամանքից, որ օրենքի 19.6 հոդվածով սահմանված են միայն Եվրասիական տնտեսական միության շրջանակներում արտաքին առևտրի ոլորտում Կարմիր գրքային և մի շարք հազվագյուտ կենդանիների կամ դրանց արգասիքների, կենդանական հավաքածուների ու առանձին նմուշների երրորդ երկրներից ներմուծելու և (կամ) երրորդ երկրներ արտահանելու թույլտվություններ տրամադրելու համար պետական տուրքի դրույքաչափերը (սահմանված է բազային դրույքաչափ): Այդ պատճառով անհրաժեշտություն է առաջանում սահմանել նաև վայրի կենդանիների կամ դրանց արգասիքների, կենդանական հավաքածուների ու առանձին նմուշների Հայաստանի Հքանրապետության տարածքից արտահանելու և Հայաստանի Հանրապետության տարածք ներմուծելու թույլտվությունների տրամադելու համար պետական տուրքի դրույքաչափերը: Դրույքաչափը՝ ինչպես «Պետական տուրքի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 19.6 հոդվածում, սահմանվում է բազային տուրքի չափով: Պետական տուրք է սահմանվել նաև Անազատ և կիսաազատ պայմաններում վայրի կենդանիներ, այդ թվում` Հայաստանի Հանրապետության կենդանիների Կարմիր գրքում գրանցված կենդանիներ պահելու թույլտվություն տրամադրելու համար, ինչպես նաև Կենդանական աշխարհի օբյեկտների օգտագործման պայմանագրերի կնքման համար:

  • Քննարկվել է

    09.03.2020 - 24.03.2020

  • Տեսակ

    Օրենք

  • Ոլորտ

    Գյուղատնտեսություն, Կրթություն և գիտություն, Պետական եկամուտներ, Բնապահպանություն, Սոցիալական ապահովություն, Մշակութային, Էկոնոմիկա

  • Նախարարություն

    Շրջակա միջավայրի նախարարություն

Ուղարկել նամակ նախագծի հեղինակին

Ձեր ուղարկած առաջարկը կտեղադրվի կայքում 10 աշխ. օրվա ընթացքում

Չեղարկել

Դիտումներ` 1316

Տպել

Առաջարկներ`

Արսեն Գասպարյան

19.03.2020

Առաջարկում եմ «կենդանական աշխարհի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին փաստաթղթում առկա «կարևոր թռչնաբանական տարածքներ»ձևակերպումը փոփոխել «կենսաբազմազանության հիմնական տարածքներ» (Key Biodiversity Areas) Հիմնավորումը՝ «կենսաբազմազանության հիմնական տարածքներ»-ը ստեղծվել են 2016թ.-ին` Բնության պահպանության միջազգային միության, Բրդլայֆ Ինթերնեյշնլ և այլ գործընկեր բնապահպանական կազմակերպությունների համագործակցության արդյունքում: Բոլոր կարևոր թռչնաբանական տարածքները համարվում են «կենսաբազմազանության հինական տարածքներ», սակայն «կենսաբազմազանության հինական տարածքներ»-ի առանձնացումը հնարավորություն է տալիս կարևորել ոչ միայն թռչուններին, այլ նաև մնացած կենդանատեսակների և բույսերի պահպանությունը: «Կենսաբազմազանության հինական տարածքներ»-ը ներառում են ավելի լայն շրջանակ, և հետագայում կարող են հիմք հանդիսանալ բնության հատուկ պահպանվող նոր տարածքների ստեղծման համար: Հղումներ՝ https://www.birdlife.org/worldwide/programmes/sites-habitats-ibas-and-kbas https://portals.iucn.org/library/sites/library/files/documents/2016-048.pdf http://www.keybiodiversityareas.org/what-are-kbas

Արսեն Գասպարյան

19.03.2020

Առաջարկում եմ ձևափոխել տվյալ հոդվածն ամբողջությամբ՝ Հոդված 20. Սույն օրենքն ուժի մեջ մտնելուց հետո` 12 ամսվա ընթացքում, անազատ և կիսաազատ պայմաններում գտնվող վայրի կենդանիներ, այդ թվում` Հայաստանի Հանրապետության կենդանիների Կարմիր գրքում գրանցված կենդանիներ պահող իրավաբանական և ֆիզիկական անձինք (անկախ տվյալ կենդանու ձեռքբերումը հավաստող փաստաթղթի առկայությունից) պարտավոր են դիմել լիազորված մարմին` անազատ և կիսաազատ պայմաններում վայրի կենդանիներ, այդ թվում` Հայաստանի Հանրապետության կենդանիների Կարմիր գրքում գրանցված կենդանիներ պահելու թույտվություն ստանալու և դրանց հաշվառման տվյալները լիազորված մարմնին տրամադրելու համար։ Հիմնավորումը՝ Այս հոդվածի միջոցով օրինականացվում է բնությունից ապօրինաբար ձեռք բերված, ՀՀ կարմիր գրքում գրանցված, վայրի կենդանիների պահելը: Այս կենդանիների մեծամասնությունը՝ հատկապես խոշոր կաթնասունները ապրում են իրենց կենսաբանական առանձնահատկություններին անհամապատասխան պայմաններում, ինչը հանգեցնում է շեղումների և առաջացնում վտանգ բնակչության համար: Առաջարկում եմ վերաձևակերպել տվյալ հոդվածը, և յուրաքանչյուր ներկայացված կենդանու դեպքը քննարկել մասնագիտական հանձնաժողովի ներգրավմամբ: Դիտարկել նաև վայրի բնություն բաց թողնելու տարբերակը, ինչպես նաև հնարավորության դեպքում վերականգնողական միջամտությունների իրականացում, վերարտադրության նպատակով այլ մասնագիտացված կազմակերպություններին տրամադրում, շեղումներ ունեցող ու վտանգ ներկայացնող կենդանիներ քնեցում, և այլն: ՀՀ Կարմիր գրքում գրանցված կենդանիների պահելու թույլտվությունը պետք է տրամադրվի միայն բացառիկ դեպքերում, երբ վերոհիշյալ տարբերակները կիրառելի չեն: Վերոհիշյալ աշխատանքների ֆինանսական բեռը պետք է կրկի կենդանուն պահող ֆիզիկական և իրավաբանական անձինք:

Արսեն Գասպարյան

19.03.2020

Առաջարկում եմ ներդնել պետական լիազոր մարմնի կողմից կիսաազատ պայմաններում պահվող կենդանիների մշտադիտարկման կարգ, որը կիրականացվի լիազոր մարմնի կողմից ընտրված անկախ մասնագետների խմբի/կազմակերպության կողմից` տվյալ տնտեսվարողի ֆինանսավորմամբ: Հիմնավորումը՝ Անհնար է ստուգել արդյոք տնտեսավրողը իրականացնում է կիսաազատ պայմաններում բնակվող կենդանիների պատշաճ մշտադիտարկում: Այդ նպատակով առաջարկում եմ ներդնել համապատասխան մեթոդաբանություն և կանոնակարգ, ըստ որի տնտեսվարողը կվճարի սահմանված պետական տուրքն, իսկ պետական լիազոր մարմինը` օգտագործելով այդ միջոցները կհայտարարի տվյալ տարածքում թիրախային կենդանատեսակի մշտադիտարկման իրականացման մրցույթ: Արդյունքում մշտադիտարկման արդյունքները կլինեն ավելի վստահելի:

Տեսնել ավելին