Add to favourites

The draft has been accepted

«Հայաստանի Հանրապետության դատական օրենսգրքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին», «Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիական դատավարության օրենսգրքում լրացումներ կատարելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքների նախագծեր

The summary includes all the content proposals presented in the draft, online written within 2 working days,sent by e-mail within 10 working days

project.digest.no Suggesion author, date of receipt Suggestion content Conclusion Changes made
1 2 3 4
1 ԵՐԵՄ ԵՍՈՅԱՆ 29.10.2017 17:03:13 ՀՀ ԳՈՐԾՈՂ ԴԱՏԱԿԱՆ ՕՐԵՆՍԳՐՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ ՕՐԵՆՔԻ ՆԱԽԱԳԾՈՒՄ /այսուհետև` օրենսգիրք/ ՀՀ ԵՐԵՎԱՆ ՔԱՂԱՔԻ ԷՐԵԲՈՒՆԻ ԵՎ ՆՈՒԲԱՐԱՇԵՆ ՎԱՐՉԱԿԱՆ ՇՐՋԱՆՆԵՐԻ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԻՐԱՎԱՍՈՒԹՅԱՆ ԴԱՏԱՐԱՆԻ ԴԱՏԱՎՈՐ Ե.ԵՍՈՅԱՆԻ ԿՈՂՄԻՑ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ԱՌԱՋԱՐԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԴԻՏՈՂՈՒԹՅՈւՆՆԵՐ Ներկայացվող Օրենսգրքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու նախագիծն ըստ էության ՀՀ դատական օրենսգիրք սահմանադրական օրենքի մեջ ներառված որոշ դրույթների և կարգավորումների առանձնացում է, որոնք որ նպատակահարմար էր կիրառել մինչև նոր օրենսգրքի գործողության մեջ մտնելը: Այս առումով նախատեսվել է Երևան քաղաքի ընդհանուր իրավասության մեկ դատարանի ստեղծումը` դատարանի նախագահի և 65 դատավորի կազմով: Նախագծի 6-րդ հոդվածը կարգավորում է օրենքն ուժի մեջ մտնելուց հետո անցումային դրույթները, որի 2-րդ մասը վերաբերում է Երևան քաղաքի ընդհանուր իրավասության դատարանին, որտեղ նշված է, որ դատավորները և դատարանների նախագահները շարունակում են պաշտոնավարել Երևան քաղաքի ընդհանուր իրավասության դատարանի դատավորի պաշտոնում և շարունակում են քննել իրենց վարույթներում եղած գործերը: Այս առումով պարզ չէ, թե - եթե բոլոր դատարանի նախագահները պաշտոնավարելու են որպես դատարանի դատավոր, ապա ով է լինելու կամ ինչ կարգով է նշանակվելու դատարանի նախագահը, - եթե դատավորները շարունակելու են քննել իրենց վարույթում եղած գործերը, ապա ինչ ձևով պետք է վերացվի այս պահին տարբեր դատավորների վարույթում եղած գործերի անհամաչափությունը, - եթե Երևան քաղաքի ընդհանուր իրավասության դատարանում նախատեսվում են նստավայրեր, ապա ինչ կարգով պետք է բաշխվեն այդ նստավայրերը և կոնկրետ այդ նստավայրերում ինչ ենթակայության գործեր պետք է քննվեն, - եթե սնանկության մասնագիտացված դատարանը գործում է 2019թ. հունվարի 01-ից, ապա սնանկության մասնագիտացված դատավորները մինչ այդ պետք է քննեն միայն սնանկության գործեր, թե այլ քաղաքացիական գործեր ևս: Բացի այդ չի կարգավորվում նաև դատարանի անվանման փոփոխման հետ կապված նախկինում կայացված դատական ակտերի կատարման, վերանայման և այլ գործողությունների կարգը, ինչպես նաև վարույթում գտնվող ընթացիկ չավարտված գործերը նոր` փոփոխված դատարանի անունով, դատական կազմով քննելու կարգը և պայմանները: Օրենքն ուժի մեջ մտնելու է պաշտոնական հրապարակման օրվա հաջորդող 10-րդ օրը: Սակայն այդ ընթացքում նույնիսկ տեխնիկապես անհնար է փոխել 66 դատավորի կնիքները, դրոշմակնիքիները և ձևաթղթերը: ԴԱՏԱՎՈՐ՝ ԵՐԵՄ ԵՍՈՅԱՆ Ընդունվել է մասնակի: 1. ՀՀ դատական օրենսգրքի 73-րդ հոդվածի 2-րդ մասի 5-րդ կետի համաձայն` ԴՆԽ նախագահն առաջին ատյանի կամ վերաքննիչ դատարանի նախագահի պաշտոնը թափուր մնալու դեպքում նշանակում է ժամանակավոր պաշտոնակատար: 2. Տվյալ պահին Երևան քաղաքի վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանների դատավորների վարույթներում առկա գործերի վերաբաշխումն իր իրավասության շրջանակներում իրականացնելու է Դատարանների նախագահների խորհուրը, այդ թվում, ինչպես նշված է Նախագծի անցումային դրույթներում, կսահմանվեն Երևան քաղաքի ընդհանուր իրավասության դատարանի` օրենքով չսահմանված նստավայրերը և կհաստատվի դատավորների` ըստ նստավայրերի բաշխումը և թվակազմը: 3. Դատավորների վարույթներում առկա ինչպես քաղաքացիական, այնպես էլ սնանկության գործերի բաշխումը և վերաբաշխումն իրականացնում է Դատարանների նախագահների խորհուրդը: Դատավորների կնիքների վերաբերյալ ներկայացված առաջարկությունն ընդունվել է:
2 ԵՐԵՄ ԵՍՈՅԱՆ 29.10.2017 17:03:31 ՀՀ ԳՈՐԾՈՂ ՔԱՂԱՔԱՑԻԱԿԱՆ ԴԱՏԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՍԳՐՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ ՕՐԵՆՔԻ ՆԱԽԱԳԾՈՒՄ /այսուհետև` օրենսգիրք/ ՀՀ ԵՐԵՎԱՆ ՔԱՂԱՔԻ ԷՐԵԲՈՒՆԻ ԵՎ ՆՈՒԲԱՐԱՇԵՆ ՎԱՐՉԱԿԱՆ ՇՐՋԱՆՆԵՐԻ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԻՐԱՎԱՍՈՒԹՅԱՆ ԴԱՏԱՐԱՆԻ ԴԱՏԱՎՈՐ Ե.ԵՍՈՅԱՆԻ ԿՈՂՄԻՑ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ԱՌԱՋԱՐԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԴԻՏՈՂՈՒԹՅՈւՆՆԵՐ Ներկայացվող Օրենսգրքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու նախագիծն ըստ էության նոր ՀՀ քաղաքացիական դատավարության օրենսգրքի նախագծում ներառված որոշ դրույթների և կարգավորումների առանձնացում է, որոնք որ նպատակահարմար էր կիրառել մինչև նոր օրենսգրքի գործողության մեջ մտնելը: Այս առումով որպես առանձին գլուխ առանձնացվել և ներկայացվել է <<Գլուխ 19.1 գործերի քննությունը պարզեցված վարույթի կարգով>>: Ըստ էության նման վարույթի կարգ և պայման ես ինքս եմ առաջարկել և մտցվել է նոր ՀՀ քաղաքացիական դատավարության օրենսգրքի նոր նախագծում: Ինքն իրենից շատ դրական ընթացակարգ է` գործերի քննության արդյունավետությունը և հնարավորինս կարճ ժամկետը պահպանելու և դատարանների դատական նիստերի ծանրաբեռնվածությունը թեթևացնելու համար: Սակայն գործող ՀՀ քաղաքացիական դատավարության օրենսգիրը և նոր օրենսգրքի նախագիծն ունեն որոշակի դատավարական տարբերություններ` կախված հայցադիմումի ձևից, բովանդակությունից, դատարան ներկայացնելու կարգից, վարույթ ընդունելու, կողմերին ուղարկելու, պատասխան ներկայացնելու ժամկետներից: Ներկայացված պարզեցված վարույթի կարգավորումները ներառելով գործող օրենսգրքում հանգեցնում է որոշակի բարդությունների: Անհրաժեշտ է այդ գլխում հստակեցնել նաև, որ պարզեցված վարույթի կարգով գործեր քննելու ժամանակ հայցադիմումը և կից փաստաթղթերը մեկ օրինակը նախօրոք պետք է ուղարկվի մյուս կողմին կամ դատարան ներկայացնել պատասխանողների քանակին համաչափ հայցադիմումի և կից փաստաթղթերի օրինակներ: Պետք է նշվի, որ հայցադիմումին կից գրավոր ապացույցները դատարան պետք է ներկայացնեն բնօրինակներով կամ պատշաճ վավերացված պատճենի տեսքով: Պարզեցված վարույթի ընթացքում պետք է ներկայացվի նաև հայցադիմումի պատասխան /առարկություն/ ներկայացնելու կարգը, պայմանները և բովանդակությունը: Բացի այդ որևէ ձևով չի կարգավորվում պարզեցված վարույթի կարգով քննված գործերի դեմ վերաքննիչ բողոք բերելու կարգը և վերաքննիչ դատարանում քննության պայմանները: Այս առումով առաջարկում եմ ներկայացված նախագծում մանրամասն հստակեցնել և սահմանել բոլոր դատավարական ընթացակարգերը կամ դրանց անդրադառնալ միայն նոր ՀՀ քաղաքացիական դատավարության օրենսգրքի ընդունման ժամանակ: ԴԱՏԱՎՈՐ՝ ԵՐԵՄ ԵՍՈՅԱՆ Ընդունվել է ի գիտություն: 1. «Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիական դատավարության օրենսգրքում լրացումներ կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագծով (այսուհետ` Նախագիծ) լրացվող նոր գլխում, որը վերաբերում է պարզեցված վարույթի կարգով գործերի քննության ընթացակարգին, սահմանված է, որ պարզեցված վարույթն իրականացվում է ՀՀ քաղաքացիական դատավարության օրենսգրքով նախատեսված գործի քննության ընդհանուր կանոնների համաձայն` այն հատուկ կանոնների պահպանմամբ, որոնք սահմանված են տվյալ գլխի դրույթներով: